معاون سیاسی رسانه ملی:اگر می‌خواهیم مفاهیم دینی را رواج بدهیم باید آن را با هنر عجین کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰

معاون سیاسی رسانه ملی:اگر می‌خواهیم مفاهیم دینی را رواج بدهیم باید آن را با هنر عجین کنیم

حسن عابدینی معاون سیاسی رسانه ملی در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر قدرت هنر در حوزه اقتدار سیاسی و نظامی تاکید کرد.

به گزارش صبا، حسن عابدینی معاون سیاسی رسانه ملی در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر قدرت هنر در حوزه اقتدار سیاسی و نظامی تاکید کرد و گفت: کار کردن در حوزه دین آن هم در دهه سوم قرن ۲۱ کمی دشوار است. چون ۳۰۰ سال در غرب و ۷۰ سال در شرق با این شعار که «دین افیون توده‌هاست»، دین‌زدایی کردند، اما سرانجام دیدیم در ایران در سال ۱۳۵۷ یک انقلاب دینی شکل گرفت.

او افزود: الان ۲۹۸ شبکه فارسی‌زبان علیه یک حکومت دینی فعالیت می‌کنند در حالی که برای کشور یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون نفری چین یا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون نفری هند یک شبکه هم راه نینداخته‌اند.

عابدینی اذعان داشت: استفاده زیاد از قدرت نظامی تنفر می‌آورد. اگر با قدرت نظامی می‌شد آدم‌ها را به یک مسیری هدایت کرد، الان اسرائیلی‌ها تمام فلسطینیان را در مسیر خود قرار داده بودند. استفاده زیاد از قدرت نرم هم باعث می‌شود احساس فریب‌خوردگی به فرد دست بدهد.

معاون سیاسی رسانه ملی گفت: الان بحث قدرت هنرمندانه مطرح است. شما می‌بینید ۱۴۴۵ سال پیش قرآن نازل شده ولی از زمانی که ما سریال «یوسف پیامبر (ص)» را ساختیم، گویی این سوره تازه نازل شده است.

او افزود: ما ناچاریم به سمت قدرت هنرمندانه حرکت کنیم. حضرت آقا شاید بیست سال پیش فرمودند اگر می‌خواهید صحبتی در ذهن افراد بماند، بیایید آن را با هنر عجین کنید. بی‌جهت نیست حضرت آقا شاعران و هنرمندان را در کنار سایر گروه‌ها جمع می‌کنند یا درباره کتاب‌ها تقریظ می‌زنند و درباره فیلم‌ها صحبت می‌کنند.

عابدینی ضمن بیان اینکه اگر می‌خواهیم اندیشه‌های دینی را رواج بدهیم، چاره‌ای جزء این نداریم. اگر یک سخنرانی بهترین حالت را داشته باشد، حداکثر پنج یا شش درصد مخاطب دارد، گفت: اما وقتی این سخنرانی تبدیل به یک کار هنری بشود، ناگهان به مرز چهل یا پنجاه درصد و حتی هفتاد درصد می‌رسد.

او در پایان گفت: مگر از اوایل انقلاب مباحث حقوقی مطرح نمی‌شد؟ ولی چرا سریال «آقای قاضی» پربیننده می‌شود؟ همیشه مباحث حقوقی خشک است، ولی وقتی همین مباحث وارد قالب هنری می‌شود، تغییر می‌کند. در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هم باید از همین شیوه استفاده کنیم. ما به عنوان سازمان صداوسیما و معاونت سیاسی این آمادگی را داریم تا در این زمینه کمک کنیم.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۶۴/۰۵۵/۳۶۳/۵۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۷/۹۵۲/۲۴۹/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۶/۷۱۱/۲۱۲/۰۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۴/۸۶۰/۵۰۸/۰۰۰
  • استاد
    ۹۳۵/۶۸۵/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۴۶/۶۴۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۲۰/۷۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۶۲/۴۶۰/۰۰۰
  • شنگول‌منگول
    ۷۳/۹۰۰/۰۰۰