معرفی پنج کتاب‌ کانون در سی‌ودومین فهرست «لاک‌پشت پرنده» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۸

معرفی پنج کتاب‌ کانون در سی‌ودومین فهرست «لاک‌پشت پرنده»

پنج عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کسب چهار لاک‌پشت به سی‌ودومین فهرست لاک پشت پرنده راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره ‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشن رونمایی آنلاین سی‌ودومین فهرست لاک‌پشت پرنده، روز جمعه ۲۳ خرداد در حالی برگزار می‌شود که نام پنج عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این فهرست به‌چشم می‌خورد.

«دانشنامه محیط زیست» (جلد اول) با کسب پنج لاک‌پشت و مجموعه‌ چهارجلدی «سلام، من صفر هستم»، «سلام، من زمین هستم»، «سلام، ‌من زمان هستم» و «سلام، من ربات هستم» با کسب چهارلاک‌پشت به این فهرست راه یافته‌اند.

«دانشنامه‌ محیط‌زیست» به قلم هنریک مجنونیان، بهرام حسن‌زاده‌کیابی و شکوه حاجی‌نصرالله، با ارایه ۴۸ مقاله‌ الفبایی و با هدف فراگیر شدن دانش محیط‌ زیست مناسب گروه سنی نوجوان منتشر شده است.

جلد اول «دانشنامه‌ محیط‌ زیست» تنها مختص حرف «آ» است و به موضوع‌های گوناگون همچون آب، آبزیان، آتش‌سوزی جنگل، آلاینده، آلودگی، آمایش سرزمین، آموزش محیط‌ زیست و… پرداخته است. در این کتاب از آثار ۴۵ عکاس استفاده شده است.

همچنین مجموعه‌ چهار جلدی علمی کانون با عنوان «من… هستم» اثر لوکا نوولی مولف و تصویرگر ایتالیایی است. این مجموعه با خریداری حق انتشار در ایران (کپی‌رایت) منتشر شده است و علی خاکبازان و حسین ابوالقاسمی ترجمه‌ این کتاب‌ها را بر عهده داشته‌اند.

مخاطبان نوجوان با خواندن این آثار مروری تاریخی بر پیدایش علم خواهند داشت. نوولی پیش‌تر در گفت‌وگویی گفته بود که برای تدوین این آثار ۳۰ سال تحقیق و پژوهش داشته است.

سی‌و دومین جشن لاک‌پشت پرنده به ‌صورت آنلاین و در صفحه‌ اینستاگرام فروشگاه مرکزی شهر کتاب به نشانی @bookcitycentral برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (آفرینش) تهیه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است