استقبال از «بربادرفته» بیشتر شد/ شاهکار کلاسیک در رتبه اول آمازون | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵
یک روز پس از تصمیم HBO؛

استقبال از «بربادرفته» بیشتر شد/ شاهکار کلاسیک در رتبه اول آمازون

یک روز پس از آنکه HBO «بربادرفته» را به دلیل ترسیم نژاد پرستی از آرشیو خود حذف کرد، این اثر کلاسیک به رتبه اول پرفروش ترین های آمازون دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، فیلم کلاسیک «بربادرفته» یک روز پس از آنکه رسانه تولید محتوای آنلاین HBO فیلم را به دلیل ترسیم نژاد پرستی از آرشیو خود بیرون کشید، به سرعت به رتبه اول پرفروش ترین های آمازون در میان آثار تلویزیونی و سینمایی دست پیدا کرد.

وبسایت آمازون رتبه بندی خود را براساس داده های مربوط به فروش فیلم ها انجام می دهد. این وبسایت در حال حاضر نسخه دی وی دی دو دیسکی «بربادرفته» را به مناسبت ۷۰ سالگی اش ارائه می دهد. این نسخه آمازون با قیمت اولیه ۲۹٫۵۵ دلار عرضه می شود. این البته در حالیست که آمازون نسخه HD «بربادرفته» را نیز برای اجاره به قیمت ۳٫۹۹ دلار و برای خرید به قیمت ۹٫۹۹ دلار عرضه می کند.

ضمنا در کنار جایگاه اول فیلم «بربادرفته» در آمازون، این فیلم در فهرست آثار آمریکایی رسانه تولید محتوای آنلاین اپل نیز در روز چهارشنبه ۱۰ ژوئن در جایگاه پنجم پس از فیلم های «شکار»، «پرنده های شکاری»، «بچه های بدِ زندگی» و «مرد نامریی» قرار گرفت.

بنا به آنچه روز گذشته سرویس محتوای آنلاین HBO Max اعلام کرد فیلم «بربادرفته» بدلیل محتوای نژادپرستانه اش به طور موقت از آرشیو این سرویس حذف شده است، این رسانه تصمیم دارد فیلم را به همراه توضیح درباره محتوای تاریخی اش و محکوم کردن آن در آینده دوباره به آرشیو برگرداند.

«بربادرفته» با بازی ویوین لی، کلارک گیبل، اولیویا دی هاویلند (تنها بازمانده فیلم)، هتی مک دانیل و لزلی هاوارد در سال ۱۹۳۹ براساس رمان سال ۱۹۳۶ مارگرت میچل ساخته شد.

وبسایت آمازون در شرح فیلم «بربادرفته» آن را «اثر حماسی کلاسیک جنوب آمریکا» که داستانش در دوران جنگ های داخلی و دوره بازسازی آمریکای پس از جنگ می گذرد، معرفی کرده است.

بنیاد فیلم آمریکا در دهه ۹۰ فیلم «بربادرفته» را پس از فیلم های «همشهری کین»، «کازابلانکا» و «پدرخوانده» در جایگاه چهارم بهترین فیلم های تاریخ ایالات متحده آمریکا انتخاب کرده بود. در این فیلم هتی مک دانیل به عنوان اولین سیاه پوست تاریخ سینما برنده جایزه اسکار شد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است