نمایش «بربادرفته» در فرانسه لغو شد/ این رشته سر دراز دارد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۲

نمایش «بربادرفته» در فرانسه لغو شد/ این رشته سر دراز دارد!

بعد از خارج شدن «بربادرفته» از آرشیو HBO، کمپانی برادران وارنر نمایش این فیلم را در کشور فرانسه لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، کمپانی برادران وارنر نمایش فیلم کلاسیک «بربادرفته» را در سینما رکس شهر پاریس لغو کرد. این فیلم قرار بود در روز ۲۳ ژوئن (۳ تیر) به مناسبت بازگشایی سینماهای کشور فرانسه پس از سه ماه تعطیلی نمایش داده شود.

سینما رکس که به عنوان بزرگترین سینمای کشور فرانسه شناخته می شود خبر لغو نمایش این فیلم را روز گذشته ۱۳ ژوئن در اکانت توییتری خود اعلام کرد.

در بیانیه سینما رکس آمده است: کمپانی وارنر به ما اطلاع داد که خواستار لغو نمایش فیلم «بربادرفته» است. از شما به خاطر درک تان سپاسگزاریم.

اواخر هفته گذشته HBO Max سرویس محتوای آنلاین تحت نظر وارنرمدیا فیلم «بربادرفته» را از آرشیو خود به دلیل محتوای نژادپرستی به طور موقت حذف کرده بود.

«بربادرفته» با بازی ویوین لی، کلارک گیبل، اولیویا دی هاویلند (تنها بازمانده فیلم)، هتی مک دانیل و لزلی هاوارد در سال ۱۹۳۹ براساس رمان سال ۱۹۳۶ مارگرت میچل ساخته شد.

بنیاد فیلم آمریکا در دهه ۹۰ فیلم «بربادرفته» را پس از فیلم های «همشهری کین»، «کازابلانکا» و «پدرخوانده» در جایگاه چهارم بهترین فیلم های تاریخ ایالات متحده آمریکا انتخاب کرده بود. در این فیلم هتی مک دانیل به عنوان اولین سیاه پوست تاریخ سینما برنده جایزه اسکار شد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است