منتخب اشعار شاعران نوجوان کانون در «صبح آفرینش» منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸

منتخب اشعار شاعران نوجوان کانون در «صبح آفرینش» منتشر شد

آثار منتخب دومین مهرواره‌ «شعر آفرینش» کانون پرورش فکری در یک کتاب با عنوان «صبح آفرینش» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار منتخب دومین مهرواره‌ «شعر آفرینش» کانون پرورش فکری در قالب کتاب «صبح آفرینش» منتشر شد.

این کتاب مشتمل بر آثاری در قالب‌های شعری مختلف است که از سوی اعضای برگزیده‌ انجمن‌های شعر کانون سروده شده‌است.

۹۰ انجمن شعر و داستان در مراکز کانون‌ سراسر کشور فعالیت دارند و ۲ هزار نوجوان و جوان در جلسه‌های خوانش و نقد شعر و داستان این انجمن‌ها که به صورت ماهانه یا فصلی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

از سال ۹۷ آثار این اعضا در مهرواره‌ای با عنوان «شعر آفرینش» ارائه می‌شود و در اختیار دوست‌داران شعر قرار می‌گیرد. درحال حاضر نیز از بین ۱۷۰۰ شعر از ۱۰۰۰ نوجوان، آثار ۹۰ شاعر بدون رتبه‌بندی در این کتاب خواندنی شده‌است و با فصل‌بندی این کتاب، علاقه‌مندان می‌توانند اشعاری در سبک‌های کلاسیک و آزاد را بخوانند، ضمن آنکه آثار شاعران طنزپرداز نوجوان بخش دیگری از این کتاب است.

انسیه موسویان مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری در مقدمه‌ این کتاب عنوان کرده است: «سروده‌های اعضا در این دوره، از قوت و کیفیت قابل تاملی برخوردار بود. آن‌ها در شعرهایشان از مهر و دوستی نوشتند، از دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های نوجوانانه‌ خود گفتند و از آرزوهایشان برای فردا سرودند. طنز، تغزل و انتقاد در سروده‌های آن‌ها به هم آمیخته است. این تکثر، تنوع و گونه‌گونی زیبا را باید به فال نیک گرفت.»

در شعر «سنجابک» اثر سوگند رحیم از کانون استان ایلام می‌خوانیم: «نوبت به او رسید/ اره برقی از کار افتاد/ خندید از لابه‌لای درختان بلند بلوط/ سنجابک دم قرمز»

مرحله‌ پایانی دومین مهرواره «شعر آفرینش» که قرار بود اسفند سال ۹۸ برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد، اما هم‌اینک آثار این نوجوانان شاعر با توزیع در تمامی فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور قابل دسترس است.

این مجموعه که با دبیری انسیه موسویان و همکاری فرزانه رحمانی و حسین تولایی منتشر شده، با قیمت ۲۵هزار تومان مناسب گروه سنی نوجوان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است