آلبوم تازه باب دیلن در بریتانیا رکورد زد/ دود از کنده بلند می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۶

آلبوم تازه باب دیلن در بریتانیا رکورد زد/ دود از کنده بلند می‌شود

باب دیلن خواننده برنده نوبل ادبیات به پیرترین هنرمند مرد تاریخ بدل شد که آلبوم جدیدش به صدر جدول پرفروش ترین های بریتانیا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از بی‌بی‌سی، باب دیلن خواننده و ترانه نویس افسانه ای آمریکایی به پیرترین هنرمند مرد تاریخ بدل شد که با یک آلبومِ جدید به صدر جدول پرفروش ترین های بریتانیا رسیده است.

سی و نهمین آلبوم دیلن با عنوان «راه های خشن و ناهموار» با فروش ۳۴ هزار نسخه ای اش که از این تعداد ۲۹ هزار تای آن به صورت سی دی بوده به صدر جدول فروش آلبوم های موسیقی رسید.

دیلن ۷۹ ساله با این اتفاق توانست از پل سیمون خواننده عبور کند. سیمون با آلبوم سال ۲۰۱۶ خود در سن ۷۴ سالگی به صدر جدول فروش رفته بود.

البته رکورد پیرترین در میان مرد و زن همچنان در دست دیم ورا لین فقید است. لین سال ۲۰۰۹ در ۹۲ سالگی با آلبوم «ما دوباره هم را ملاقات می کنیم» به رتبه نخست آلبوم های پرفروش بریتانیا رسیده بود.

«راه های خشن و ناهموار» اولین کار دیلن بعد از هشت سال است. این آلبوم هفته گذشته با نقد مثبت منتقدان مواجه شد؛ مجله «رولینگ استون» آن را یکی از به موقع ترین آلبوم های تاریخ موسیقی توصیف کرد. نشریه گاردین نیز در وصف این تازه ترین اثر برنده نوبل ادبیات آن را یک شاهد بر عظمت ابدی دیلن خواند. منتقد بی بی ‌سی هم آن را یک نمونه کامل از اینکه چگونه یک هنرمند دهه هفتادی همچنان می تواند مطرح باشد، عنوان کرد.

این آلبوم ۵۶ سال بعد از آنکه دومین آلبوم استودیویی دیلن به صدر رفته بود دوباره به بالاترین جای جدول فروش در بریتانیا رسیده است. تا به امروز ۹ بار آلبوم های باب دیلن به صدر جدول رسیده اند و او از این حیث با گروه «کویین» و گروه پاپ «آبا» برابر شده است.

از نکات قابل توجه اینکه جایگاه دوم جدول هم به نیل یانگ ۷۴ ساله با آلبوم «بازگشت به خانه» رسیده است.

مارتین تالبوت مدیر کمپانی جدول رسمی موسیقی درباره حضور این دو هنرمند در صدر گفت: این اتفاق یک دستاورد فوق العاده برای دیلن و یانگ است. تصور می کنم آنها واقعا انتظار این را نداشتند که در سال ۲۰۲۰ در صدر جدول فروش قرار بگیرند آن هم در حالی که این دو نفر کار و فعالیت شان را در بیش از ۵۰ سال پیش آغاز کرده اند.

لیدی گاگا، لوییس کاپالدی و هری استایلز با آلبوم های خود در جایگاه های بعدی جدول فروش ۲۶ ژوئن بریتانیا قرار گرفته اند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است