قصه جاسوس انگلیسی در دوره قاجار رمان شد/ سبیلی دنبال صاحبش | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۲
محمدکاظم اخوان در گفتگو با صبا:

قصه جاسوس انگلیسی در دوره قاجار رمان شد/ سبیلی دنبال صاحبش

محمدکاظم اخوان از جدیدترین کتاب‌های چاپ شده‌اش و کتابی با عنوان «روز خوش آقای جیکاک» که در مرحله بازنویسی نهایی است، گفت.

محمدکاظم اخوان نویسنده کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره جدیدترین کارهایش گفت: کتابی در دست نوشتن دارم با عنوان «روز خوش آقای جیکاک» که رو به اتمام است. این کتاب دارای مضمونی تاریخی و طنز فانتزی است که راوی اواخر دوره قاجار تا سال ۱۳۲۰ را روایت می‌کند.

وی ادامه داد: این کتاب نگاهی به زندگی یک جاسوس انگلیسی به نام جیکاک دارد و فعلا نامش «روز خوش آقای جیکاک» است، اما ممکن است تغییر کند. این کتاب یک رمان بلند است که تقریبا به اتمام رسیده و فقط بازنویسی نهایی آن باقی‌ مانده است و نشر سروش چاپ و انتشار آن را برعهده دارد.

اخوان بیان کرد: دو کتاب دیگرم به نام‌های «سبیل سرگردان» و «خاطرات یک عاشق» به تازگی توسط نشر پیدایش منتشر شده است. «سبیل سرگردان» متعلق به گروه سنی کودک و نوجوان است و ماجرای یک سبیل را روایت می‌کند که به دنبال صاحبش می‌گردد. «خاطرات یک عاشق» نیز یک مضمون عاشقانه دارد و مجموعه داستانی است که اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی اول را روایت می‌کند.

نویسنده کتاب «قصه های زی زی گولو» اظهار کرد: نحوه همکاری من با نشر پیدایش برای این کتاب بدین‌گونه رقم خورد که خاطراتی را در فضای مجازی به عنوان داستانک‌هایی می‌نوشتم و منتشر می‌کردم سپس یکی از مدیران نشر پیدایش از من خواست که این داستانک‌ها را بازنویسی و تنظیم کنم و در قالبی نو به شکل یک مجموعه داستان به هم پیوسته بنویسم.

این نویسنده در پایان توضیح داد: من عکس‌هایی می‌دیدم و یادداشت‌هایی از گذشته می‌خواندم که همین عکس‌ها و یادداشت‌ها برایم انگیزه‌ای ایجاد کرد تا این کتاب را بنویسم. این کتاب قرار است با عکس چاپ شود و یک کار بسیار متفاوت خواهد بود.

احمدرضا معراجی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است