برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش آنلاین برای مخاطبان کتابخانه ملی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۰

برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش آنلاین برای مخاطبان کتابخانه ملی

مدیرکل پژوهش کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تدوین نیازسنجی آموزشی با رویکردی نو در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، زینب پاپی مدیرکل پژوهش کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تدوین نیازسنجی آموزشی برای دانشجویان،‌ پژوهشگران و فرهیختگان با رویکردی نو در این سازمان خبر داد.

زینب پاپی با اعلام این خبر، در توضیح تدوین این نیازسنجی آموزشی گفت: در تقویم آموزشی سال ۹۹ با بهره­ گیری از نیازسنجی دقیق و علمی، با استفاده از استانداردها، بررسی پایگاه‌های مختلف در حوزه کتابداری، آرشیو و حوزه‌­های عمومی، دستورالعمل­‌های موجود و استفاده از منابع مختلف، با احصا نظر خبرگان و کارشناسان تدوین و نهایی شده است.

مدیر کل پژوهش کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: آموزش­ گیرندگان خارج از سازمان هم در برنامه‌های آموزشی اداره کل پژوهش کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار گرفته شده است. به این ترتیب که برای مخاطبان بیرونی ضمن تعریف دوره‌های جدید و دوره­‌های تخصصی آزاد، سعی شده امسال دوره‌­های غیرحضوری را پررنگ‌تر نشان دهیم و دوره ­های ال ام اس (LMS) (سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی) را با رویکرد جدید و به صورت آنلاین برای مخاطبان ارایه کنیم.

پاپی در پایان با اشاره به آموزش‌های سال جاری اظهار کرد: ۲ نوع آموزش به مجموع آموزش‌های این اداره کل افزوده شده است که می‌توان از دوره‌­های کانون ارزیابی و دوره‌های تخصصی آزاد نام برد. همچنین دوره‌های تخصصی آزاد نیز به منظور روزآمدی دانش و مهارت حرفه‌ای پژوهشگران طراحی شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است