ساخت مستندهای پرتره درباره شهدا و جانبازان در تلویزیون | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۷

ساخت مستندهای پرتره درباره شهدا و جانبازان در تلویزیون

در دیدار معاون امور استان‌هاي سازمان صدا و سيما با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر فصل جدید همکاری‌های مشترک میان شبکه‌های استانی با این بنیاد تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی در دیدار با علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی به بررسی راهکارهای موجود به منظور ارتقاء سطح همکاری‌های مشترک پرداخت.

در ابتدای این دیدار، اوحدی با اشاره به نقش مهم خانواده شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه اظهار کرد: حضور این افراد در برنامه‌های شبکه‌های استانی صدا و سیما، علاوه بر آشنایی مخاطبان با فداکاری‌های شهدا و خانواده‌هایشان، بُعد معنوی برنامه‌ها را نیز ارتقا داده و فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری را تقویت می‌کند.

وی افزود: جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس هم نقش بسزایی در این زمینه دارند و بیان خاطرات آن دوره و نیز اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی از زبان آن‌ها، تاثیر به مراتب بیشتری خواهد داشت.

دارابی هم در سخنانی با اشاره جایگاه شبکه‌های استانی و ارتباط مراکز با خانواده‌های شهدا خاطرنشان کرد: تولید برنامه‌های مستند، زنده و گفت‌وگو محور، نمایشی و نیز پویانمایی و عروسکی با هدف آشنایی اقشار و گروه‌های سنی مختلف با شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، یکی از اولویت‌های کاری مراکز صدا و سیما به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شبکه‌های استانی ٢ هزار و پانصد ساعت برنامه با موضوع شهدا و ایثار پخش کرده‌اند، ادامه داد: تولیدات مشترک در حوزه آثار نمایشی با موضوع زندگی شهدای گرانقدری همچون شهید زین‌الدین، شهید لشکری، شهید شهریاری و شهدای غواص، از جمله فصل‌های همکاری متقابل میان شبکه‌های استانی و بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نمایش برای معرفی شهدا و نیز آرمان‌هایی که آنها برای تحقق و زنده نگاه داشتنشان جان خود را فدا کردند، تاثیر فراوانی دارد زیرا تجربه نشان داده است آثار نمایشی به دلیل مخاطب بیشتر و تاثیرگذاری غیر مستقیم، ظرفیت بهتری برای این مسئله محسوب می‌شوند.

دارابی در پایان تاکید کرد: در عین حال مستندسازی زندگی شهدا هم مورد توجه قرار دارد و ساخت مستندهای پرتره و موضوعی با محوریت شهدا و جانبازان در دستور کار مراکز صدا و سیما در استان‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است