«تکیه دولت» تا قطعی نشدن بودجه جلوی دوربین نمی‌رود/ رمانی درباره یک چاقوکش! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۶
حسن هدایت در گفتگو یا صبا:

«تکیه دولت» تا قطعی نشدن بودجه جلوی دوربین نمی‌رود/ رمانی درباره یک چاقوکش!

حسن هدایت می‌گوید ساخت سریال «تکیه دولت» به کارگردانی او به دلیل مسایل مادی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
حسن هدایت کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره کارهای خود چنین اطلاع رسانی کرد: sریال «تکیه دولت» که قرار بود برای شبکه نمایش خانگی تولید شود تا قطعی نشدن تامین بودجه جلوی دوربین نخواهد رفت، زیرا با توجه به تجربه‌های گذشته دیگر بدون پشتوانه کافی دست به ساخت کاری نخواهم زد.
وی افزود: «تکیه دولت» اثری تاریخی بود که در کنار داستانی عاشقانه به موضوعاتی نظیر ریشه‌های تعزیه‌خوانی در ایران توجه داشت. لوکیشن‌های اصلی این سریال در صورت ساخت در یکی از شهرها خواهد بود که هنوز بافت قدیمی آن حفظ شده است، هرچند بخش‌هایی از کار در تهران جلوی دوربین خواهد رفت.
کارگردان «کارگاه علوی ۲» تاکید کرد: فیلمنامه و مراحل تحقیقی این سریال آماده شده است برای همین از ساخت آن ناامید نیستم به ویژه که اعتبارات آن تا حدی برآورده شده است اما همانگونه که گفتم تا قطعی نشدن موضوعات مادی ترجیح می‌دهم فیلم را کلید نزنم.
این فیلمساز در پاسخ به اینکه آیا تصمیم ندارد تا آماده شدن سرمایه «تکیه دولت» کاری کم هزینه‌تر را جلوی دوربین برد، گفت: در سینمایی که تولیدات و بازیگرانش مشخص هستند فرصتی برای کارهایی که بخواهند خارج از این مسیر قدم بردارند، فراهم نیست. این مساله نیز شاید از اینجا نشات می‌گیرد که من تاجر خوبی نیستم!
وی با تاکید بر این‌که ترجیح می‌دهد بیشتر وقت خود را به نوشتن اختصاص دهد، بیان کرد: سال گذشته انتشارات علمی فرهنگی رمان «درویش‌خان» را در ۱۲۰۰ نسخه به چاپ رساند. این کتاب تا به حال دو بار تجدید چاپ شده و احتمالا چاپ‌های دیگر نیز خواهد داشت.
هدایت در پایان اعلام کرد: رمانی دیگر از من با عنوان «وقایع نگاری یک لات چاقوکش» چاپ شده اما هنوز به بازار عرضه نشده است. این رمان داستان یک لات مزدور در دهه ۲۰ است. در این رمان وضعیت کشور نیز به نوعی مدنظر قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/

3 دیدگاه