نخبه‌های موسیقی خانه‌نشین شده‌اند/ انتشار قطعه «هوای حوا» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹
محمدرضا عیوضی در گفتگو با صبا:

نخبه‌های موسیقی خانه‌نشین شده‌اند/ انتشار قطعه «هوای حوا»

محمدرضا عیوضی از انتشار آثار جدید خود و وضعیت نامناسب موسیقی پاپ گفت.

محمدرضا عیوضی خواننده موسیقی پاپ در گفتگو با خبرنگار موسیقی صبا درباره کارهای جدید خود گفت: متاسفانه به دلیل شرایط پیش آمده و وضعیت بد انتشار آثار موسیقی اصلا به انتشار آلبوم فکر نمی کنم ولی چند اثر موسیقی را به صورت تک تِرک آماده کرده ام که این آثار در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی منتشر می شود.

به گفته وی، اولین ترکی که منتشر می شود قطعه «هوای حوا» است که تنظیم این اثر موسیقایی به عهده دانیال شهرکی بوده و میکس و مسترینگ توسط رضا پوررضوی انجام شده است.

این خواننده با اشاره به اینکه قطعه «هوای حوا» به زودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: این اثر در مرحله میکس نهایی قرار دارد و یک اثر ریتمیک است که با کارهای قبلی من کاملا متفاوت است. همچنین اگر شرایط فراهم شود این اثر موسیقایی را به همراه یک موزیک ویدیو منتشر می کنم.

خواننده تیتراژ سریال «روزگار جوانی» درباره وضعیت موسیقی پاپ تاکید کرد: متاسفانه در حوزه موسیقی روابط جای ضوابط را گرفته است البته این موضوع فقط مختص حوزه موسیقی نیست بلکه در بیشتر مواقع شاهد این هستیم که روابط حرف اول را می زند و به همین دلیل است که در حوزه فرهنگ و هنر هیچ پیشرفتی نمی کنیم. متاسفانه بسیاری از نخبه های ما خانه نشین شده اند و کسانیکه که روابط قوی دارند روی کار می آیند در صورتیکه اصلا سررشته ای از کار مورد نظر ندارند. امروزه

وی افزود: به هر موسیقی پیش پا افتاده ای مجوز می دهند و جالب است که صدا و سیما از این نوع موسیقی ها حمایت می کند. زمانیکه بدون اطلاع به یک اثر که محتوای مطلوبی ندارد مجوز می دهند موسیقی اصیل و درست جای خود را به موسیقی های یک بار مصرف می دهد و هر روز شاهد سقوط موسیقی و حوزه فرهنگ و هنر خواهیم بود.

خواننده آلبوم «بر می گردم» با انتقاد از این رویه که منجر به فساد در حوزه فرهنگ و هنر شده است، توضیح داد: هیچ کس براساس توانایی خود در این حوزه فعالیت نمی کند. کسانیکه به این نوع موسیقی های دم دستی مجوز می دهند یا بی‌سواد هستند یا اینکه از روی قصد و نیت به فکر از بین بردن موسیقی درست هستند. این مسائل باید ریشه یابی شود زیرا اگر بررسی های درست صورت نگیرد وضعیت موسیقی بدتر می شود.

وی درباره برگزاری کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصدی سالن ها بیان کرد: در بسیاری از کشورها کنسرت ها را بیمه می کنند و اگر بنا به هر دلیلی هنرمند نتواند به صحنه رود دولت ضرر و زیان را برعهده می گیرد ولی در کشور ما نه تنها این کار را انجام نمی دهند بلکه هزینه برگزاری یک شب کنسرت خیلی زیاد است و گاهی پیش آمده یک ساعت مانده به برگزاری، کنسرت را لغو می کنند در نتیجه در این شرایط برگزاری کنسرت به نفع هنرمندان نیست. اگر دولت هزینه ها را کمتر کند هنرمندان به ویژه نوازنده و خواننده دستمزد خود را کمتر می کنند آنگاه می توانیم در این شرایط کنسرت برگزار کنیم.

این خواننده در پایان گفت: باید بپذیریم بیماری کرونا ضربه بدی به موسیقیدان ها زده است. بسیاری از مخاطبان فکر می کنند هنرمندان دغدغه مالی ندارند در صورتیکه این طور نیست و فقط ۱۰ درصد موسیقیدان ها مشکل مالی ندارند و ۹۰ درصد آن ها نیاز به حمایت دارند. بسیاری از هنرمندان صورتشان را با سیلی سرخ نگه می دارند و اگر بخواهیم در این شرایط کنسرت برگزار کنیم وضعیت این بیماری هر روز بدتر می شود ولی از طرف دیگر اگر کنسرت ها هم برگزار نشود هنرمندان بیشتر آسیب می بینند.

بیشتر بخوانید

برپایی کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد از تعطیلی بهترست/ لزوم دیدار با مخاطب

همه همراهی کنیم تا کنسرت‌ها از سر گرفته شود/ برگزارکنندگان کنسرت نباید دلسرد شوند

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است