ادای احترام شخصیت‌های دنیا به انیو موریکونه/ توتو کوچولو امروز غمگین است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۶

ادای احترام شخصیت‌های دنیا به انیو موریکونه/ توتو کوچولو امروز غمگین است

شخصیت های مشهور دنیا از آنتونیو باندراس و ادگار رایت تا ژان میشل ژار و نخست وزیر ایتالیا به خبر درگذشت انیو موریکونه واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، آنتونیو باندراس، ادگار رایت، ژان میشل ژار، نخست وزیر ایتالیا و هانس زیمر تنها چند نمونه از میان خیل انبوه شخصیت هایی هستند که به انیو موریکونه آهنگساز افسانه ای ایتالیایی که صبح دوشنبه براثر عوارض ناشی از شکستگی در ۹۱ سالگی درگذشت، ادای احترام کردند.

انیو موریکونه در طول هفت دهه فعالیت خود بیش از ۵۲۰ موسیقی متن برای فیلم هایی چون «خوب بد و زشت»، «هشت نفرت انگیز»، «سینما پارادیزو» و «روزی روزگاری در غرب» را ساخت. موریکونه سرانجام در سال ۲۰۱۶ برای موسیقی متن فیلم «هشت نفرت انگیز» جایزه اسکار را از آن خود کرد.

در میان ستایش کنندگان موریکونه، ادگار رایت کارگردان فیلم «بیبی درایور» در فضای مجازی پیشقدم بود، او روز گذشته در صفحه اجتماعی خود نوشت: موریکونه می توانست یک فیلم معمولی را به فیلمی که باید دیده شود، یک فیلم خوب را به یک اثر هنری و یک فیلم عالی را به کاری افسانه ای مبدل کند. چه میراث اسطوره ای که او از خود به جا گذاشت. در آرامش بخواب.

آنتونیو باندراس ستاره اسپانیایی سینما که در فیلم محصول ۱۹۸۹ «منو ببند!» با موسیقی متن موریکونه بازی کرده بود در واکنش به درگذشت این آهنگساز نوشت: با غم و اندوه زیاد ما باید با یک استاد بزرگ سینما خداحافظی کنیم موسیقی او در خاطرات ما نواخته می شود، در آرامش بخواب #انیو_موریکونه

روناد کاپوکان ویولونیست فرانسوی هم در رثای استاد موسیقی نوشت: درگذشت موریکونهِ بزرگ خیلی ناراحت کننده است، توتو کوچولو «سینما پارادیزو» و همه دوستداران این آهنگساز امروز غمگین هستند.

جیوزپه کنته نخست وزیر ایتالیا نیز در توییتی نوشت: ما همیشه با نهایت قدردانی نبوغ هنری استاد موریکونه را به خاطر خواهیم داشت.

ژان میشل ژار آهنگساز فرانسوی و پسر یکی دیگر از غول های دنیای موسیقی فیلم یعنی موریس ژار هم در واکنش به درگذشت این آهنگساز برنده اسکار به دو زبان فرانسوی و انگلیسی نوشت: انیو موریکونه یک ملودی بی نظیر و باشکوه و یک منبع الهام دائمی و تاثیرگذار است.

هانس زیمر آهنگساز مشهور آلمانی سینمای جهان هم درباره موریکونه گفت: اولین بار که نام او (اینو موریکونه) را شنیدم توجهم به او جلب شد به طوری که اجازه نمی داد از کنارش بگذرم من هرگز قصد نداشتم آهنگساز فیلم شوم این انیو (موریکونه) و سرجیو (لئونه) بودند که این کار را برای من انجام دادند و اجازه دادند جادوی شان را تجربه کنم. انیو به من یاد داد نوشتن ساده ترین، خالص ترین و صادقانه ترین ملودی ها مشکل ترین کارهاست. انیو یک اسطوره بود و اسطوره ها نمی میرند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000