«مدیترانه» مخاطبان خودش را خواهد داشت/ تصمیم‌گیری درباره شیوه اکران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹
هادی حاجتمند در گفتگو با صبا:

«مدیترانه» مخاطبان خودش را خواهد داشت/ تصمیم‌گیری درباره شیوه اکران

کارگردان «مدیترانه» معتقدست این فیلم در حد و اندازه خودش مخاطب دارد درنتیجه نگران زمان اکران آن نیست.  

هادی حاجتمند نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت اکران فیلم سینمایی «مدیترانه» گفت: مدتی است که پروانه نمایش «مدیترانه» را دریافت کرده ایم و به زودی درباره شیوه اکران این فیلم به صورت آنلاین یا در سالن‌های سینمایی تصمیم می‌گیریم. ضمن آن که همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های هنری موجب شد تا ما یک سری اصلاحیه در حوزه‌های تدوین، صداگذاری و رنگ ایجاد کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نمی‌دانم که شرایط برای اکران چطور پیش خواهد رفت اما فیلم «مدیترانه» به لحاظ نوع نگاه اجتماعی‌ اش مخاطب خودش را دارد. در این مدتی که فیلم پروانه نمایش گرفته و هنوز اکران نشده در حد و اندازه خودش سر و صدا کرده و خیلی‌ها با من تماس می‌گیرند که این فیلم را چه زمانی اکران می‌کنید.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مناسبِ اکران فیلم «مدیترانه» است، توضیح داد: یک دسته از فیلم‌ها هستند که به قولی بفروش‌ هستند یعنی زمان خاصی که اکران شوند مبلغ قابل توجهی فروش دارند اما دسته دیگر، فیلم‌هایی هستند که در هر فصلی که اکران شوند حدودا مبلغ یکسانی را می‌فروشند که فیلم ما، «مدیترانه» در همین دسته قرار دارد.

وی ادامه داد: سینمای حرفه‌ای یعنی فیلم‌هایی که در بدنه سینما عمومیت دارند و مخاطب و فروش خودشان را دارند که به عقید من «مدیترانه» از جنس همین سینمای بدنه است به همین دلیل مساله و نگرانی ما این نیست که چه زمانی اکران شود بهتر است و یا این که چه مقدار باید بفروشد.

حاجتمند با اشاره به فیلم قبلی‌اش عنوان کرد: زمانی که فیلم «اشنوگل» را ساختم تصورم این بود که باید در بهترین و مناسب‌ترین شرایط اکران شود اما تجربه به من نشان داد که این مسایل مهم هستند اما اصل نیستند؛ اصل مردمی هستند که فیلم را خواهند دید. پس از چند سال که از اکران «اشنوگل» گذشته، هنوز هم شبکه‌های تلویزیونی آن را پخش می‌کنند و مردم هم تماشا می‌کنند کمااینکه انتقادهای جدی به فیلمم دارم اما مهم این است که به دل مردم نشسته است در نتیجه نگران میزان فروش «مدیترانه» هم نیستم.

این هنرمند درباره کار جدید خود تصریح کرد: چند کار آماده دارم اما سریالی قرار است کارگردانی کنم که سیاوش حقیقی آن را تهیه می‌کند و در اولویت قرار دارد. این سریال درباره شهدای غواص لشگر ۲۱ امام رضا (ع) است و صدا و سیما هم بسیار جدی پای ساختنش ایستاده و اکنون در مرحله نگارش فیملنامه هستیم و ان‌شاءالله به زودی وارد مرحله پیش‌تولید می‌شویم.

حاجتمند در پایان تاکید کرد: ویروس کرونا همه برنامه‌ها را با محدودیت مواجه کرده است. پروژه‌های جنگی در حالت عادی هم پرخطر هستند در نتیجه ترجیح می‌دهم زمانی تولید و ساخت این سریال را شروع کنم که شرایط این بیماری بهتر و آرام‌تر باشد و خطری عوامل را تهدید نکند.

فیلم سینمایی «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند و تهیه‌کنندگی ابوالفضل حاجتمند ساخته شده است و درون مایه اجتماعی دارد و با نگاهی به معضلات روز جامعه، نبرد مدافعان حرم را به تصویر می‌کشد.

بازیگران فیلم سینمایی «مدیترانه» عبارتند از مهراوه شریفی نیا، پوریا پورسرخ، بهرنگ علوی، قاسم زارع و علیرضا اسحاقی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است