«گواهی امضا» را برای دریافت پروانه نمایش می‌فرستم/ موافق اکران آنلاین نیستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۱
سیدمحمد قاضی در گفتگو با صبا:

«گواهی امضا» را برای دریافت پروانه نمایش می‌فرستم/ موافق اکران آنلاین نیستم

تهیه‌کننده فیلم «گواهی امضا» از پیگیری برای دریافت پروانه نمایش این فیلم و همچنین کارهای جدید خود خبر داد.

سیدمحمد قاضی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره سرنوشت فیلم «گواهی امضا» به کارگردانی شهرام اسدزاده که سال گذشته تولید شده بود، گفت: کارهای تولید و تدوین «گواهی امضا» تمام شده و آماده اکران است و در روزهای آتی آن را برای گرفتن پروانه نمایش ارسال می‌کنیم.

وی افزود: زمان اکران این فیلم را نمی‌دانیم و بستگی به شرایط دارد زیرا واقفیم که به دلیل وجود ویروس کرونا مشکلات زیادی برای اکران وجود دارد.

تهیه‌کننده فیلم «آقای شانس» با اشاره به اکران آنلاین ادامه داد: به عقیده من اکران فیلم‌ها در پلتفرم‌ها موفق نبوده است و تنها کاری که انجام می‌دهد، نابودی سینماست. تصمیم‌هایی که برخی افراد برای این نوع اکران گرفته‌اند به دلیل مشکلات اقتصادی بوده و پیش‌بینی نکردند که چه اتفاقی پس از آن برای سینما رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: بودجه سینما به ویژه در بخش خصوصی بسیار کم است و برخی تهیه‌کنندگان، مجبور به اکران در پلتفرم‌ها می‌شوند. اکران آنلاین پاسخ‌گوی هزینه‌های یک فیلم هم نبوده است و فکر می‌کنم تنها فیلمی که کمی فروش کرد «خروج» بود.

این فیلمبردار درباره آسیب دیدن سینما به دست اکران آنلاین بیان کرد: فیلم دیدن در سالن‌های سینما کیفیت و جذابیتی دارد که در اکران آنلاین وجود ندارد. در اصل نوع فیلم ساختن برای وی‌او‌دی و پرده سینما هم از لحاظ کادر بندی، فیلمبرداری و… متفاوت است. در کل اکران آنلاین به سینما لطمه وارد کرده است.

تهیه‌کننده «گواهی امضا» با اشاره به اوضاع فیلمبرداری فیلم‌ها در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: من همیشه فیلم‌هایی را که تولید می‌کردم خودم هم فیلمبرداری می‌کردم و کارم با نگاتیو بود اما اکنون دیگر جوان‌ها و نسل‌های جدید روی کار آمده‌اند. درست است که علم پیشرفت کرده اما نگاتیو ماندگاری بیشتری داشت هرچند که من شنیده‌ام آمریکا هنوز فیلم‌های بزرگش را با نگاتیو می‌سازد. فیلمبردار یعنی کسی که نگاتیو، نورسنجی و… را بشناسد اما برخی از این فیلمبردارانِ نسل جدید هستند که کارهایشان کیفیت لازم را ندارد و از قواعدی هم پیروی نمی‌کنند. فکر کنم باید کلمه فیلمبردار را به تصویربردار تغییر دهیم.

این هنرمند با اشاره به جدیدترین فعالیت‌های خود تشریح کرد: فیلمی آماده به نام «کله‌ پوک» دارم که در ژانر کمدی است و با توجه به این که می‌دانم شرایط سینماها برای اکران‌ها بد است اما آمادگی این را دارم که اکران عمومی کنم. اگر شورای صنفی نمایش محدودش نکند معتقدم که به اندازه خودش در شرایط کنونی می‌فروشد و از این جهت نگرانی ندارم.

تهیه‌کننده فیلم «دربست آزادی» ادامه داد: سال گذشته فیلمی با عنوان «پیتوک» ساختیم که مجید صالحی آن را کارگردانی کرده اما متاسفانه سرمایه‌گذار ما دچار مشکلاتی شده که در حال رفع آن‌ها هستیم.

قاضی در پایان تصریح کرد: کارهای تولید، صداگذاری و میکس فیلم «بوسه در باران» به کارگردانی سید یاسر فقیهی هم تمام شده و این فیلم هم آماده شده است. البته این روزها به دنبال پروانه ساخت فیلمنامه‌ای هستم که به احتمال زیاد داوود اطیابی کارگردان این پروژه باشد.

«گواهی امضا» به کارگردانی شهرام اسدزاده و تهیه‌کنندگی سیدمحمد قاضی است. امیر آقایى، نسیم ادبى، نادر فلاح، هامون سیدى، علیرضا استادى، نازنین صلح جو، سیامک اطلسى، آسیه اسدزاده، داریوش آهنچیان و علیرضا مهران از بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«گواهى امضاء» روایت متقاطع و پیچیده یک شبانه روز از زندگى فریبرز و محبوبه است که تصادف دختر بچه ۵ ساله‌شان (تینا) با اتومبیل گروه فاسدان، آنها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار مى‌دهد. در میان این هیاهو و درگیری‌ها هر کس به فکر نجات زندگى خودش از یک چند ضلعى تعقیب و گریز است تا گواهى براى تار و پود افکارش به دست آورد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000