ادامه «حکایت‌های کمال» وابسته به تصمیم مدیران/ باید برای نوجوانان قهرمان‌سازی کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲
نسیم عرب امیری به صبا گفت:

ادامه «حکایت‌های کمال» وابسته به تصمیم مدیران/ باید برای نوجوانان قهرمان‌سازی کنیم

یکی از نویسندگان سریال «حکایت‌های کمال» درباره ساخت فصل دوم این مجموعه و اهمیت کار در حوزه کودک و نوجوان سخن گفت.

نسیم عرب‌امیری یکی از نویسندگان سریال «حکایت‌های کمال» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره احتمال ساخت این مجموعه تلویزیونی در ماه‌های آتی گفت: تا جایی که من در جریان هستم تهیه‌کننده محسن شایانفر و کارگردان قدرت‌الله صلح‌‌میرزایی علاقه‌مند به ساخت فصل دوم «حکایت‌های کمال» هستند و باقی ماجرا به تصمیم مدیران تلویزیون برمی‌گردد. من نیز در صورتی که شیوه کار نویسندگان به همان شکل فصل اول باشد در فصل بعدی حضور خواهم داشت.

نویسنده فیلم سینمایی «شکلاتی» بیان کرد: در فصل اول روند کار به این صورت بود که ما با اقتباس آزاد از کتاب‌ «حکایت‌های کمال»، کار نگارش این سریال را آغاز کردیم. طرح کلی سریال ۱۵۰ قسمتی توسط محمد میرکیانی نویسنده کتاب قبل از پیوستن فیلمنامه‌نویسان تصویب شده بود و هر کدام از دوستان نویسنده یکی از داستان‌ها را انتخاب کرده و فیلمنامه خود را به شکل کاملا مجزا و فردی می‌نوشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه سریال با توفیق خوبی از جانب مخاطبان مواجه شد؛ توفیقی که بی‌شک مرهون دو چیز بود اول موضوع اقتباس ادبی که کمتر در سینما و تلویزیون به آن پرداخته شده و دوم حضور چند نویسنده با اندیشه‌ها و نگاه‌های گوناگون که باعث می‌شد سریال رنگ‌وبوی یکنواخت به خود نگیرد. نویسنده‌هایی که هر چند در قالب گروه با همدیگر همکاری داشتند اما هر کدام در نگارش فیلمنامه خود کاملا آزاد بودند.

نویسنده سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» همچنین درباره اهمیت کار برای کودکان و نوجوانان گفت: متاسفانه موضوعی که این روزها آنچنان در حوزه فرهنگ جدی گرفته نمی‌شود کار برای کودکان و نوجوانان است. مشکلی که چه در حوزه کتاب و چه در حوزه سینما با آن روبه‌رو هستیم. در حالی که تاثیر کودکان و نوجوانان از تولیدات فرهنگی به مراتب بیشتر است.

عرب امیری افزود: سرمایه‌گذاران موفق همیشه آینده را می‌خرند و به عقیده من سرمایه‌گذاری روی کودکان و نوجوانان موفق‌ترین سرمایه ‌گذاری برای داشتن آینده‌ای درخشان در حوزه فرهنگ است. به ویژه در دوره‌ای که کودکان و نوجوانان ما خوراکشان را از شبکه‌های خارجی تامین می‌کنند و اگر با آن‌ها درباره قهرمانان ایرانی حرف بزنیم یا آ‌ن‌ها را نمی‌شناسند یا آن‌ها را فاقد جذابیت می‌دانند! آن‌هم نه به این دلیل که ما قهرمانان جذابی نداریم بلکه به این علت که نویسندگان و هنرمندان ما کمتر سراغ قهرمان‌سازی برای نوجوان یا استفاده از ظرفیت‌های قهرمانان بومی می‌روند.

وی با اشاره به اینکه کاری که در «حکایت‌های کمال» شد خلق همین قهرمان بود؛ قهرمانی به نام کمال که می‌توانست الگوی نوجوانان قرار بگیرد، اظهار کرد: زمانی که سریال در حال پخش بود از کودکان و نوجوانان اطرافم بازخوردهای مثبتی می‌گرفتم. بچه‌هایی که دایم پای انیمیشن‌ها و کارتن‌های خارجی وقت می‌گذراندند با علاقمندی و کنجکاوی درباره بازی‌هایی قدیمی ایرانی و سنت‌های قدیمی سوال می‌کردند.

عرب امیری در پایان تصریح کرد: همین آشنا کردن کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایرانی به عقیده من مهم‌ترین دستاوردی است که می‌تواند مشوق ما و دیگر عوامل برای نگارش و ساخت فصل دوم سریال باشد.

سریال «حکایت‌های کمال» در ۳۱ قسمت به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی و تهیه کنندگی محسن شایانفر که روایتی از دهه ۴۰ است و اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته محمد میرکیانی محسوب می‌شود سال ۹۸  روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است