شاهکار هایائو میازاکی سرانجام در چین نمایش داده می شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰
پس از 18 سال

شاهکار هایائو میازاکی سرانجام در چین نمایش داده می شود

انیمه کلاسیک برنده جایزه اسکار «شهر اشباح» ساخته هایائو میازاکی کارگردان اسطوره ای استودیو جیبلی پس از 18 سال در کشور چین نمایش داده می شود.

به گزارش صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، «شهر اشباح» انیمه مشهور کلاسیک برنده جایزه اسکار اثر هایائو میازاکی سرانجام پس از ۱۸ سال برای نخستین بار روز ۲۱ ژوئن در سینماهای کشور چین به نمایش در خواهد آمد.

این اتفاق پس از نمایش انیمه «همسایه من توتورو» دیگر ساخته کلاسیک هایائو میازاکی در دسامبر سال گذشته در کشور چین رخ می دهد. «همسایه من توتورو» اولین تولید استودیو جیبلی بود که در کشور چین به صورت رسمی اکران شد.

«همسایه من توتورو» ۳۰ سال پس از آنکه در کشور ژاپن اکران شده بود سال گذشته در چین روی پرده سینماها رفت و به فروش ۲۶ میلیون دلار دست پیدا کرد. البته طرفداران پرشمار میازاکی در کشور چین در طی این سال ها انیمه های این استاد سینما را به صورت دی‌وی‌دی های غیرقانونی و دانلود در دسترس داشته اند.

«شهر اشباح» سال ۲۰۰۳ جایزه اسکار بهترین انیمیشن را بدست آورد. پیش بینی می شود این انیمه عملکرد موفق تری نسبت به «همسایه من توتورو» در گیشه سینماهای چین داشته باشد.

«شهر اشباح» در سال ۲۰۰۱ در کشور ژاپن به رقم فروش ۲۷۵ میلیون دلار دست یافت و توانست لقب پرفروش ترین فیلم تاریخ بازار داخلی ژاپن را از آن خود کند، این رکورد «شهر اشباح» در کشور ژاپن همچنان پابرجاست.

«شهر اشباح» همچون دیگر آثار میازاکی یک قصه جادویی را روایت می کند. این انیمه درباره دختری است که وارد دنیای اشباح می شود. این انیمه در کنار جایزه اسکار و موفقیت در باکس آفیس در جشنواره فیلم برلین سال ۲۰۰۲ نیز موفق به دریافت جایزه خرس طلایی بهترین فیلم شد.

طبق قوانین همه فیلم های خارجی که می خواهند در کشور چین اکران شوند باید از سوی دولت این کشور به صورت رسمی تایید شوند. بنابراین اکران «شهر اشباح» نشان دهنده بهبود روابط چین و ژاپن پس از سال ها تنش است.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است