«نام آوران ایران زمین» میزبان یک رهبر ارکستر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳

«نام آوران ایران زمین» میزبان یک رهبر ارکستر شد

محمدرضا امیرقاسمی آهنگساز و نوازنده پیانو پنجشنبه 9 مرداد در برنامه «نام آوران ایران زمین» از فعالیت‌های خود می‌گوید.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه «نام آوران ایران زمین» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به گفتگو با چهره‌های فرهنگی و تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف هنری و علوم انسانی اختصاص دارد.

علی عظیمی نژادان کارشناس مجری برنامه «نام آوران ایران زمین» در روز پنجشنبه ۹ مردادماه میزبان محمدرضا امیرقاسمی پیانیست، آهنگساز و رهبر ارکستر است و با وی درباره زندگی و فعالیت‌های هنری‎اش گفتگو می‌کند.

محمدرضا امیرقاسمی متولد سال ۱۳۵۸ در تهران پیانو را نزد اردشیر روحانی و مبانی آهنگسازی نزد فرهاد فخرالدینی آموزش دیده‌است.
«نقشی از زندگی»، «بیگانه نواز» به همراه دکلمه طناز شهاب الدین، «رویای زمستان» و «پس از سال‌ها» از آلبوم‌های منتشر شده وی است.
محمدرضا امیرقاسمی در آهنگسازی سبک رمانتیک با نگاهی به موسیقی ایرانی دارد و علاقه آهنگساز به موسیقی دوره «رمانتیک» و شیفتگی نسبت به موسیقی ایرانی عامل این تلفیق است.
همچنین وی در نوازندگی پیانو نیز دارای سبک شخصی و در حقیقت نگاهی به سبک موسیقایی جواد معروفی، انوشیروان روحانی و اردشیر روحانی است.
«نام آوران ایران زمین» را با اجرای کارشناسی علی عظیمی نژادان و تهیه‌کنندگی رکسانا حمیدی ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ بشنوید.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است