«خرس» فقط باید در سینما اکران شود/ نگارش «شلیک به اسب نحیف» درباره کول‌برها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۱
خسرو معصومی در گفتگو با صبا:

«خرس» فقط باید در سینما اکران شود/ نگارش «شلیک به اسب نحیف» درباره کول‌برها

خسرو معصومی می‌گوید تنها راضی به اکران «خرس» در سینماهاست. او «شلیک به اسب نحیف» را برای کول‌بران می‌سازد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، فیلم سینمایی «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی، حالا ۹ سالی می‌شود که چشم انتظار اکران است و در صف توقیفی‌های سینمای ایران مصرانه ایستاده است، اما همچنان سرنوشت رفع توقیف و اکران عموم آن نامشخص است.

خسرو معصومی بارها در گفتگوهای مختلف از میزان علاقه اش به اکران این فیلم گفته است تا جایی که سال گذشته در مصاحبه ای اظهار کرده بود حاضر است «خرس» حتی برای یک هفته روی پرده سینما برود!

اگرچه در سال های اخیر به ظاهر تعداد فیلم‌های توقیفی کم شده است، اما هنوز آثاری مثل «خیابان‌های آرام» کمال تبریزی، «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی‌کیا، «رستاخیر» احمدرضا درویش، «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» عبدالرضا کاهانی، «خرس» خسرو معصومی و … در محاق توقیف هستند که شاید بتوان به اکران آنلاین به عنوان فرصتی برای شکستن طلسم نمایش آنها فکر کرد. هرچند خسرو معصومی پیش از این گفته بود «خرس» را نمی‌توان در صفحه کوچک دید!

معصومی همزمان با سالگرد نهمین سال تولید فیلم سینمایی «خرس» پوستر این فیلم را که جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین فیلم (جام زرین) پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شانگهای چین را به دست آورده در اینستاگرام خودش منتشر کرد. او در گفتگویی با خبرگزاری صبا درمورد آخرین اخبار از اکران این فیلم گفت: شاید به جای صحبت درمورد اکران ابتدا باید ببینیم سرنوشت توقیف فیلم «خرس» آن هم بعد از ۹ سال به کجا می رسد؟! اگر فیلم رفع توقیف شود، تازه می‌توان به اکران آن فکر کرد.

او در پاسخ به این که آیا درخواستی برای فراهم شدن اکران این فیلم داده است یا خیر، بیان کرد: بله من درخواست کرده ام فیلم رفع توقیف شود تا بتوانم آن را در سینماها اکران کنم. مساله این است با وجود اینکه این روزها اکران آنلاین در کشور رواج پیدا کرده، من این شیوه نمایش فیلم را برای «خرس» مناسب نمی‌دانم و آنچه می‌خواهم فقط اکران عمومی در سینماهاست.

کارگردان «پر پرواز» در ادامه درمورد آخرین زمان پیگیری خود برای مشخص شدن وضعیت رفع توقیف فیلم اظهار کرد: فکر می‌کنم یک سالی می‌شود که پیگیری کرده ام و هنوز جوابی به من داده نشده که فیلم چه زمانی و چگونه رفع توقیف می‌شود. من اگر در صفحه اینستاگرام خودم پوستری از «خرس» منتشر کردم برای این بود که برای فیلمم جشن تولد گرفتم. من همیشه با این کار یادآوری می‌کنم تا دوستان فراموش نکنند که چند سال از ساخت فیلم «خرس» گذشته و هنوز توقیف و سرنوشت اکران آن نامشخص است.

او در پایان درمورد تازه ترین فعالیت‌های سینمایی خود با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا گفت: من هم به هرحال کارهایی کرده ام و چیزهایی نوشته ام. در این مدت هم روی فیلمنامه فیلمی که می‌خواهم درمورد کول‌برها بسازم کار کردم و فعلا نام آن «شلیک به اسب نحیف» است و باید ببینیم اوضاع کرونا به کجا می رسد تا ما هم بتوانیم فیلم مان را بسازیم.

فاطمه رستمی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است