گرجستان با سربازان کشته‌شده به اسکار می‌رود/ روایت سردترین تابستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۶

گرجستان با سربازان کشته‌شده به اسکار می‌رود/ روایت سردترین تابستان

کشور گرجستان فیلم «شیندیسی» را که روایت جنگ میان روسیه و گرجستان در سال 2008 است به عنوان نماینده خود برای اسکار برگزید.

به گزارش صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، کشور گرجستان فیلم جنگی «شیندیسی» به کارگردانی دیتو سینتسادزه را به عنوان نماینده خود برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار (بخشی که پیش تر با عنوان «بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان» یا «بهترین فیلم خارجی» شناخته می شد) انتخاب کرد.

فیلم «شیندیسی» داستان جنگ روسیه و گرجستان در آگوست (مرداد) ۲۰۰۸ را روایت می کند. قصه فیلم بر سرنوشت ۱۷ سربازی که در یک نبرد در روستای کوچک شیندیسی کشته شدند، تمرکز دارد. پس از آنکه یک واحد ارتش روسیه آتش بس را ملغی کرد، این سربازان برای آنکه ۲۵ رفیق خود را به سلامت فراری دهند، کشته شدند.

فیلمبرداری فیلم تنها یک دهه بعد از آن جنگ کوتاه در لوکیشن واقعی در روستای شیندیسی انجام شده است.

گوگا پیپینشویلی، داویت بختادزه، تامونا آبشیلوا و ماریم جیبلادزه بازیگران این فیلم هستند. فیلم توسط استودیوهای فیلمسازی گرجستانی ۲۰Steps در مشارکت با استودیو فیلم آزاد گرجستان ساخته شده است. مرکز ملی فیلم گرجستان نیز یکی از حامیان مالی فیلم است.

مینشویلی یکی از تهیه کننده های فیلم درباره ماه آگوست (مرداد) سال ۲۰۰۸ که جنگ میان روسیه و گرجستان در آن درگرفت، گفت: آن ماه آگوست را به عنوان سردترین و یخبندان ترین ماه بیاد می آورم.

مینشویلی در ادامه گفت گه در نبرد آگوست سال ۲۰۰۸ یکی از دوستان قدیمی خود را به نام میخاییل دوالیشویلی از دست داده است.

مراسم نود و دومین دوره اسکار روز ۹ فوریه ۲۰۲۰ در شهر لس آنجلس برگزار می شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است