فروش ۳۲ اثر در افتتاحیه «صد اثر صد هنرمند» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵

فروش ۳۲ اثر در افتتاحیه «صد اثر صد هنرمند»

در روز افتتاحیه بیست و هفتمین دوره «صد اثر صد هنرمند» 32 اثر هنری به رقم کلی 130 میلیون تومان فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری صبا، بیست و هفتمین «صد اثر صد هنرمند» رویداد تابستانی گالری گلستان است که از آن به عنوان قدیمی ترین رویداد تجسمی بخش خصوصی ایران یاد می شود و امسال با مشارکت ۲۲۸ هنرمند، عصر یازدهم مردادماه آغاز به کار کرد و به گفته مدیر گالری گلستان در روز افتتاحیه ۳۲ اثر در مجموع به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.

ویژگی خاص این دوره این است که از نام های شناخته شده هنر، فقط شمار اندکی اثر ارائه شده و «صد اثر صد هنرمند» در دوره بیست و هفتم، جوانانه تر و شهرستانی تر از همیشه عرضه شده است، به طوری که مخاطبان و خریداران برای نخستین بار با بسیاری از اسامی هنرمندان آشنا می شوند.

این روزها برای بیش از دو هفته، دیوارهای گالری گلستان پوشیده از قابهای کوچکی است که با تنوع در آثار از نظر سبک و رویکرد،می تواند پاسخگوی سلایق مختلفی باشد.

در این نمایشگاه از هنرمندان قدیمی تر آثاری از پرویز کلانتری، محمد ابراهیم جعفری، غلامحسین نامی، جلیل رسولی، یدالله کابلی، نصرالله افجه ای، نصرت الله مسلمیان و…به نمایش درآمده است.

گالری گلستان برپایی نمایشگاه های سالانه «صد اثر صد هنرمند» را با رویکرد ترغیب عموم مردم به خرید آثار هنری و با هدف راه یافتن آثار هنری به خانه های مردم برگزار می کند.

در «صد اثر صد هنرمند» دور بیست و هفتم، آثار گران قیمت کم تر از همیشه است. در حالی که قیمت ها از یکصد و پنجاه هزار تومان شروع می شود و از این منظر هم قدرت انتخاب بسیاری در اختیار خریدار قرار می دهد. تک اثری از زنده یاد پرویز کلانتری با قیمت هشتاد میلیون تومان رکورددار قیمت است اما پس از  آن گران ترین کار نقاشی هشت میلیون تومان است که به اثری از محمد ابراهیم جعفری اختصاص دارد.

در میان مجسمه ها نیز کمترین مبلغی که قیمت گذاری شده دویست هزار تومان است و بیشترین مبلغ مجسمه متعلق به اثری از محمد نعیمی به مبلغ هشت میلیون تومان است. در کنار این ها چند اثر خط و نقاشی خط هم به نمایش و فروش گذاشته شده است. اثری از یدالله کابلی با ارزش ۱۰ میلیون تومان بیشترین قیمت را در آثار ‌خط دارد و دو اثر از نصرالله افجه ای و جلیل رسولی نیز به قیمت هفت میلیون تومان قیمت گذاری شده و کمترین قیمت در میان آثار خوشنویسی یک میلیون تومان است.

بنا به رسم این رویداد هر اثری که به فروش می رود، اثر دیگری از آن هنرمند جایگزین می شود. از این رو نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» هر چند روز یک بار نو و تازه می شود و علاقه مندان و خریداران می توانند بار دیگر از آن دیدن و خرید کنند.

«صد اثر صد هنرمند» تا ۳۰ مرداد در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ برپاست.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است