گالری اثر در خطر تعطیلی/ گالری «ماه مهر» پلمپ شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶
مدیر گالری اثر در گفتگو با صبا:

گالری اثر در خطر تعطیلی/ گالری «ماه مهر» پلمپ شد

مدیر گالری اثر با اشاره به مذاکرات انجمن نگارخانه داران با شهرداری تهران اعلام کرد که اگر این مذاکرات به نتیجه مثبت نرسد، گالری اثر روز 16 مردادماه از سوی شهرداری پلمپ و بعد از 20 سال فعالیت تعطیل خواهد شد.

امید تهرانی مدیر گالری اثر در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا درباره موضوع احتمال پلمپ گالری «اثر» از سوی شهرداری تهران و به دلیل واقع شدن در محل مسکونی گفت: متاسفانه مشکل گالری اثر هنوز حل نشده است و اگر مذاکرات انجمن نگارخان داران استان تهران با مجموعه شهرداری تهران به نتیجه نرسد، روز چهارشنبه ۱۶ مردادماه برای پلمپ گالری اثر اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به پلمپ شدن گالری «ماه مهر» که روز گذشته ۱۲ مردادماه از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است، بیان کرد: گالری اثر هنوز به مرحله پلپ نرسیده است اما اخطار دریافت کرده  و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، بایستی این گالری را بعد از ۲۰ سال فعالیت و در شرایطی که هم اکنون دو هنرمند این گالری به عنوان نماینده هنر ایران در دوسالانه ونیز حضور دارند،تعطیل کنیم.

تهرانی درباره برنامه جایگزین برای نجات این گالری اظهار کرد: ما هیچ برنامه ای برای نجات و ادامه کار گالری اثر نداریم و اگر شهرداری همکاری نکند، این گالری تعطیل خواهد شد.

مدیر گالری اثر درباره تکلیف هنرمندانی که تا پایان سال برنامه های نمایشگاهی خود را در این گالری برنامه ریزی کرده اند، توضیح داد: برنامه ریزی های نمایشگاهی ما تا پایان سال انجام شده است و به جز ماه های تیر و مرداد که همیشه گالری در تعطیلات تابستانی است، از شهریور برنامه های نمایشگاهی ما آغاز خواهد شد و تا پایان سال ادامه دارد. اکنون با مشکلاتی که برای گالری ما به وجود آمده است، تکلیف خودمان را با هنرمندانی که در این گالری وقت نمایشگاه گرفته اند، نمی دانیم.

در مصوبه جدید شهرداری تهران، گالری های تهران اجازه ندارند در محل مسکونی فعالیت کنند. این در حالی است که تا پیش از این گالری ها در راستای حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در تهران، اجازه فعالیت در مکان مسکونی را داشته اند. این مصوبه جدید بسیاری از گالری های تهران را با مشکل تعطیلی روبرو می کند.

انجمن تازه تاسیس نگارخانه داران استان تهران در حال پیگیری این موضوع و تلاش برای رفع این موانع است اما تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است