اقدام برای فک پلمپ «ماه مهر»/ گالری تعطیل می شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۴
رییس انجمن نگارخانه داران استان تهران به صبا خبر داد:

اقدام برای فک پلمپ «ماه مهر»/ گالری تعطیل می شود

الهه جواهری رییس هیأت مدیره انجمن نگارخانه داران استان تهران از انجام مذاکرات با شهرداری منطقه 3 تهران برای فک پلمپ گالری «ماه مهر» خبر داد.

الهه جواهری رییس انجمن نگارخانه داران استان تهران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره ماجرای پلمپ شدن گالری «ماه مهر» که روز گذشته ۱۳ مردادماه از سوی شهرداری تهران صورت گرفته و اقدامات انجمن در راستای حل این موضوع گفت: هم اکنون در شهرداری تهران، منطقه ۳ حضور داشتیم و موضوع پلمپ شدن گالری «ماه مهر» را پیگیری که درخواست خود را برای رفع پلمپ ارائه کردیم و قرار است که رسیدگی شود و به زودی برای فک پلمپ گالری «ماه مهر» اقدام شود.

جواهری که یکی از سه عضو هیات مدیره گالری «ماه مهر» است، درباره چگونگی پلمپ شدن این گالری توضیح داد: این حرکت آن قدر غیرمنتظره و غیرمعمول بود که باعث تعجب همه ما شد. ما در حال برگزاری یک جلسه در موسسه فرهنگی و هنری «ماه مهر» بودیم که یک باره از سوی شهرداری تهران مراجعه و ما را از موسسه بیرون کردند و در عرض ۱۰ دقیقه برای پلمپ گالری اقدام کردند به طوری که حتی اجازه ندادند، وسایل شخصی خودمان را از موسسه برداریم. این در حالی است که به طور معمول باید پیش از اقدام به پلمپ کردن، اخطار کتبی می دادند و زمانی را در اختیار ما قرار می دادند و بعد برای پلمپ کردن اقدام می کردند.

مدیر گالری الهه و یکی از اعضای هیات مدیره گالری «ماه مهر» درباره تداوم فعالیت گالری «ماه مهر» بعد از فک پلمپ بیان کرد: برای گالری «ماه مهر» هر سه ما تصمیمی گرفته ایم و  همان طور که اعلام شده است یکی از اعضای هیات مدیره «ماه مهر» مخالف ادامه فعالیت گالری ماه مهر است و ما تلاش می کنیم که ماجرا را به گونه ای پیش ببریم که ببینیم بهترین  و درست ترین راه چه می تواند باشد.

جواهری درباره احتمال تعطیلی این موسسه و گالری برای همیشه اظهار کرد: به هر حال تصمیم هر سه ما بر تعطیلی موسسه و گالری «ماه مهر» بوده است اما باز هم تلاش می کنیم که این موضوع را به بهترین شکل ممکن به نتیجه برسانیم.

وی افزود: ما اعضای هیات مدیره موسسه و گالری «ماه مهر» سه دوست قدیمی هستیم که سالیان دراز با هم ارتباط خوبی داشته ایم و اکنون هم سعی داریم که این موضوع را طوری حل کنیم که هر سه نفر موافق آن باشیم.

جواهری همچنین تصریح کرد: در نهایت به احتمال بسیار زیاد با توافق همه اعضای هیات مدیره، موسسه و گالری «ماه مهر» برای همیشه تعطیل خواهد شد.

رییس انجمن نگارخانه داران استان تهران درباره احتمال پلمپ شدن گالری «اثر» هم بیان کرد: گالری اثر هنوز به مرحله پلمپ نرسیده است و ما در حال رسیدگی این موضوع از طریق شورای شهر و آقای سیدمجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تهران هستیم که امیدواریم بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

مدیر گالری «الهه» در پایان با ابراز خوش بینی برای رفع این مشکلات یادآور شد: من همیشه خوش بین هستم و امیدوارم که این مشکلات گالری ها هم به زودی برطرف شود.

گالری «ماه مهر» روز گذشته شنبه ۱۳ مردادماه از سوی شهرداری تهران پلمپ شد که این اقدام در راستای مصوبه تازه شهرداری تهران در زمینه اجازه نداشتن گالری ها برای فعالیت در مکان های مسکونی صورت گرفته است.

همچنین پیش از پلمپ شدن این گالری، خبر تعطیلی موسسه فرهنگی و هنری «ماه مهر» و گالری «ماه مهر» به دلیل مسائل و مشکلات مالی، هفته گذشته از سوی مژگان والی پور رییس هیات مدیره این موسسه به خبرنگار صبا اعلام شده بود.

گالری «اثر» نیز طی روزهای اخیر اخطار پلمپ به همین دلیل دریافت کرده است و به دلیل واقع شدن در مکان مسکونی در خطر پلمپ و تعطیلی قرار دارد.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است