«موکب تلویزیونی ایران» در اربعین حسینی از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۱
در نشست سیاست‌های سیما در اربعین عنوان شد؛

«موکب تلویزیونی ایران» در اربعین حسینی از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود

دبیر شورای معارف سیما در نشست سیاست‌های سیما در اربعین حسینی و دهه آخر صفر از پخش برنامه‌ای با عنوان «موکب تلویزیونی ایران» برای اربعین از شبکه‌های سیما خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیما در نشست سیاست‌های سیما در اربعین حسینی و دهه آخر صفر با تاکید بر ظرفیت بسیار عظیم اربعین گفت: آن چه سازمان صداوسیما در انعکاس و پوشش مراسم و مناسک مذهبی در ماه‌های گذشته و به ویژه ماه محرم در شرایط خاص کنونی به لحاظ شوع ویروس کرونا انجام داد، بی شک یک اقدام انقلابی رسانه‌ای بود.

وی با تاکید بر اینکه جوهره انقلاب ما اجتماع‌ها است، بیان کرد: دشمن تصور می‌کرد با بروز کرونا و محدود شدن اجتماع‌ها، ضربه مضاعفی به نظام می‌زند اما برپایی اجتماع‌های مذهبی ناکامشان گذاشت. جمهوری اسلامی با تکیه بر چنین ظرفیت‌ها و دارا بودن توانایی‌ها و داشتن قدرت حل مساله، می‌تواند بر مشکل‌ها و سختی‌ها فائق آید.

معاون سیما  با اشاره به وجود همه محدودیت‌ها، فشارها و شیطنت‌های دشمنان اظهار کرد: روحیه انقلابی و جهادی و ظرفیت مذهبی بی نظیر و همراهی  مردم، تاکنون توانسته است انقلاب را از گردنه های سخت و اقدامات کارشکنانه دشمنان به خوبی عبور دهد.

میرباقری لزوم برپایی اجتماع‌های مذهبی را بسان چراغ روشنی توصیف کرد و گفت : این مجالس به نیازهای معنوی و فکری مردم پاسخ می‌دهد و در این شرایط متفاوت نیز با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی برگزار شد و پیام مهمی برای همگان داشت.

وی برگزاری مراسم عزاداری را در دهه اول محرم، یک کار انقلابی توصیف کرد که رسانه ملی توانست از ظرفیت های خود به شایستگی استفاده کند و بی شک چنین سرمایه‌گذاری‌های معنوی تاثیرهای مطلوب بی‌شماری در آرامش و توکل مردم خواهد داشت.

معاون سیما با تاکید براینکه اربعین حسینی، ظرفیت هنگفتی برای بیان اهداف قیام سالار شهیدان دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان صداوسیما بتواند با انعکاس راهپیمایی باشکوه اربعین در عراق، حال و هوای زائران حسینی را به خانه‌ها بیاورد که این نمایش اجتماع باشکوه، هم در داخل کشور و هم در بیرون مرزها تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی در پایان گفت: در انعکاس اجتماع‌های حسینی شاهد همکاری تنگاتنگ سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی و دیگر دستگاه‌ها بودیم و امیدوارم ماحصل این کار جمعی، تقویت روحیه جمعی و‌ فرهنگ ایثار در هشت سال دفاع مقدس است که به برکت خدمت‌گراری به اهل بیت (ع) روی می‌دهد.

برپایی «موکب تلویزیونی ایران» در ایام اربعین حسینی

همچنین جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و ‌معارف سیما در این نشست با اشاره به انعکاس مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در دهه اول محرم از شبکه‌های مختلف تلویزیون گفت: در ابتدا تصویر دقیقی از نحوه برگزاری مراسم‌های دهه اول وجود نداشت اما سازمان صداوسیما با توجه به پشت سر گذاشتن تجربه موفق در ماه‌های رجب، شعبان، رمضان و مراسم احیای شب‌های قدر، مراسم عرفه و … با تهیه و تدارک سناریوهای مختلفی وارد میدان شد.

وی درباره تنوع برنامه‌های حسینیه تلویزیونی ایران بیان کرد: ویژه برنامه‌های محرمی شبکه‌های سیما امسال افزایش یافت به طوری که تلویزیون در دهه اول محرم از برنامه‌های ۹۵ مداح و  ۲۷ سخنران کشور بهره برد.

دبیر شورای معارف سیما  افزود: امسال توجه بیشتری هم به استان‌ها شد و مراسم عزاداری و آیین‌های مختلفی که در شهرهای مختلف به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد، از شبکه‌های مختلف سیما پخش و اقامه نماز ظهر عاشورا از سراسر کشور به صورت گسترده و کامل پوشش داده شد.

شیخ اکبری با تاکید بر این که مردم کشور همواره و در تمامی شرایط پای دین و اهل بیت علیه السلام هستند، تصریح کرد:  تا پیش از ماه محرم، دشمنان نظام با هجمه‌ها و تبلیغات منفی خود، در تحت الشعاع قرار دادن مراسم عزاداری امام حسین(ع) برآمدند که در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند و مردم با برگزاری عزاداری سالار شهیدان، برگ زرینی در ارادت به امام حسین (ع) و عشق به امام عاشقان به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و دهه آخر صفر گفت: برنامه ای با عنوان «موکب تلویزیونی ایران» برای اربعین از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد تا حال و هوای اربعین را برای عزاداران حسینی که امسال توفیق پیاده روی را به سبب شرایط کرونایی و رعایت پروتکل بهداشتی از دست داده‌اند از طریق تلویزیون درک کنند. در روز اربعین هم مسیر راهپیمایی در عراق و قرائت زیارت اربعین از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

دبیر شورای معارف سیما با محکومیت اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: برای دهه آخر صفر که مصادف با رحلت جانگداز پیامبر اعظم (ص) است و با توجه به این اقدام موهن که خشم مسلمانان را برانگیخته، شبکه‌های سیما به صورت ویژه به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) و ابعاد شخصیتی پیامبر رحمت خواهند پرداخت.

صداوسیما می‌تواند خلا پیاده روی اربعین امسال را برای مردم جبران کند

حجت السلام و المسلمین مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغاتی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست گفت: امسال محرم با ویژگی‌های منحصر به فردی به لطف خدا برگزار شد و مردم در آن نقش اصلی را ایفا کردند و باید قدردان آن‌ها باشیم. این مهم است که بدانیم زمانی که صداوسیما این شکوه حضور عزاداران حسینی را در قاب تلویزیون به نمایش می گذارد، تاثیر گذاری آن بیشتر می‌شود.

وی افزود: ۲۵۰ساعت برنامه مشترک همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شورای معارف سیما در دهه اول محرم ساخته شد که لازم است از همراهی و همدلی معاونت سیما تشکر کنم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغاتی سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد: صداوسیما می‌تواند در مراسم اربعین پیش رو و دهه آخر ماه صفر قاب های خوبی را به تصویر بکشد و خلا پیاده روی اربعین امسال را برای مردم جبران کند.

جلالی همچنین تاکید کرد: در همین دهه اول محرم توانستیم با حضور صداوسیما، بر هجمه دشمنان با هدف از بین بردن عظمت محرم غلبه و آن را خنثی کنیم.

دهه آخر صفر، نقطه کانونی آستان قدس رضوی است 

حجت السلام والمسلمین گنابادی نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز گفت: دهه آخر صفر یک نقطه کانونی برای ما در آستان قدس است و باید با رعایت تمامی ملاحظه‌ها و محدودیت‌ها بتوانیم حرکت خوبی را پیش ببریم.

وی با اشاره به درخواست هیات‌هایی از سراسر کشور برای حضور در حرم امام رضا (ع) افزود: این آمادگی وجود دارد تا با هماهنگی صداوسیما برای انعکاس برنامه هیات‌هایی که مورد درخواست بیشتر مردم هستند، همکاری داشته باشیم و زمینه =‌های لازم را فراهم کنیم.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در پایان از اهتمام صداوسیما به ویژه شبکه های سیما در دوران کرونا تشکر کرد.

در این نشست همچنین مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی و رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس گزارشی از اقدام‌های خود در دهه اول محرم ارایه کردند.

در پایان این مراسم از خادمان حسینی شبکه‌های سیما تجلیل شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000