داوری آثار مسابقه طراحی بنای یادبود انجام شد/ معرفی سه طرح برگزیده | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳

داوری آثار مسابقه طراحی بنای یادبود انجام شد/ معرفی سه طرح برگزیده

داوری نخستین مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران از میان 180 اثر رسیده به دبیرخانه مسابقه، روز یکشنبه، 23 شهریور انجام شد.

به گزارش صبا به نقل از دبیرخانه مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران، جلسه داوری مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران روز یکشنبه ۲۳ شهریور با حضور سیدمحمد مهدی حجت رییس هیات داوران، رضا قره باغی، شاهین حیدری و سیدمجتبی موسوی داوران این مسابقه برگزار شد.

حامد نوری دبیر مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران از ارسال ۱۸۰ اثر توسط ۷۰ هنرمند خبر داد و گفت: توجه به مفهوم و موضوع ایثار و همچنین خلاقیت و نوآوری در طراحی با توجه به ویژگی های خاص پروژه شامل دقت در طراحی جزییات و اجرایی بودن با استفاده از مصالح بوم آورد و رایج در کشور و همچنین ظرفیت استفاده بهینه در مناسبت های مرتبط اثر خلق شده به عنوان یک بنای یاد بود فاخر و ماندگار را از معیارهای مهم ارزیابی داوران به شمار آورد که در جلسه مورد بحث قرار گرفت.

وی به انتخاب سه طرح برگزیده در این مسابقه اشاره و بیان کرد: اکثر آثار ارسالی بسیار هنرمندانه، علمی و فنی مهندسی است که سطح مسابقه را مشخص کرده اند و تقریبا به المان های شهدا و مفاهیم جنگ در آن ها اشاره شده است.

در این جلسه دبیر مسابقه ضمن شرح نقش راه آهن در ۸ سال جنگ تحمیلی به نقش دلاور مردی های شهدای راه آهن در دوران دفاع مقدس اشاره کرد تا با توجه به این موارد، داوران نسبت به انتخاب و ارزیابی آثار بپردازند.

مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر در مهر ماه و همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور میهمانان برگزار خواهد شد.

مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران به ریاست سعید رسولی مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا و دبیری حامد نوری به منظور ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای راه آهن، برگزار شد

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است