چالش‌های کار در فیلم آخرالزمانی/ با «قاموس» خود را محک زدم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۹
صدابردار «قاموس» به صبا گفت:

چالش‌های کار در فیلم آخرالزمانی/ با «قاموس» خود را محک زدم

آرش برومند صدابردار فیلم «قاموس» درباره حضور در این پروژه و ویژگی‌های آن توضیحاتی را ارایه داد.

آرش برومند صدابردار فیلم سینمایی «قاموس» به نویسندگی و کارگردانی علی براتی که این روزها مراحل پایانی فیلمبرداری خود را پشت سر می گذارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره چگونگی پیوستن خود به این پروژه اظهار کرد: من در فیلم قبلی علی براتی با نام «ماهی و برکه» با ایشان همکاری داشتم. علی براتی جزو آن دسته از کارگردانانی است که سینما را بسیار خوب می شناسد، دکوپاژ را بلد است، میزانسن را می داند و با دوربین، صدا و صحنه به شدت آشناست. بعد از «ماهی و برکه» دوستی ما ادامه پیدا کرد و باعث شد در «قاموس» نیز با ایشان همکاری داشته باشم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون در فیلمی با ژانر وحشت و آخرالزمانی کار کرده است یا نه، عنوان کرد: سال ها پیش البته نه در این ژانر اما نزدیک به ژانر وحشت، فیلم «رازها» به کارگردانی زنده یاد محمدرضا اعلامی را کار کردم. البته «قاموس» اولین پروژه ای است که در ژانر آخرالزمانی در سینمای ایران ساخته می شود.

صدابردار «گزارش یک جشن» درباره ویژگی های صدابرداری در پروژه «قاموس» اظهار کرد: کار در این پروژه کمی چالش برانگیز بود‌ چراکه ما در فضای بکر کار می کردیم و کار سختی را در پیش داشتیم. در برخی از سکانس ها ۵ تا ۶ ساز کوبه ای داشتیم که همزمان با دیالوگ گفتن بازیگران نواخته می شد و باید به نوعی با دکوپاژ کارگردان هماهنگ می کردیم که بتوانیم هم دیالوگ ها و هم موسیقی ها و آواهایی را که از زارگیرها شنیده می شود، به بهترین شکل ضبط کنیم.

برومند با اشاره به اینکه «قاموس» شب کاری زیاد داشت، بیان کرد: شب کاری با نور موضعی که مدیر فیلمبرداری در نظر می گرفت و شلوغی سکانس ها برایمان یک چالش خوب بود و خود را محک زدیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه فیلم های «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی و «پارک اوین» به کارگردانی برادران تراب بیگی را در نوبت اکران دارد، درباره کارهای جدید خود گفت: صدابرداری پروژه دیگری با نام «خیلی دور نیست» به کارگردانی علی مربی را نیز بنده برعهده داشته ام. البته این فیلم سینمایی چهار اپیزود دارد که صدابردار اپیزود اول من بود. با اینکه کارگردان این پروژه، کار اولی است اما فکر می کنم کار جذابی باشد‌ چراکه به مبحث تجاوز می پردازد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است