فیلمنامه «مسافر» را آماده ساخت دارم/ دیگر نمی‌خواهم با تلویزیون کار کنم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۳
کاظم راست گفتار در گفتگو با صبا:

فیلمنامه «مسافر» را آماده ساخت دارم/ دیگر نمی‌خواهم با تلویزیون کار کنم

کاظم راست گفتار فیلمنامه ای با نام «مسافر» دارد که قصد دارد آن را در قالب فیلم سینمایی بسازد.

کاظم راست گفتار کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا با بیان این‌که برای ساخت فیلم جدیدش به دنبال سرمایه‌گذار است، اظهار کرد: «مسافر» عنوان فیلمنامه‌ای است که خودم آن را نوشته‌ام که پروانه ساخت هم دارد و تصمیم دارم پس از یافتن سرمایه‌گذار آن را جلوی دوربین برم.

وی افزود: متاسفانه به دلیل شرایط موجود دیگر کمتر سرمایه‌گذاری حاضر می‌شود در سینما سرمایه‌گذاری کند، به ویژه آثاری چون «مسافر» که پروژه‌های بزرگ هستند در این عرصه بیش از دیگر تولیدات آسیب می بینند.

کارگردان «نقاب» در پاسخ به اینکه چرا با تلویزیون کار نمی‌کند، گفت: دوست دارم در رسانه ملی فیلمسازی کنم، اما شرایط در آنجا بسیار متفاوت شده است. فیلمسازانی نظیر من حاضر نمی‌شوند هر چیزی که به آنها گفته می شود انجام دهند برای همین هم بیشتر کارگردانان جوان با تلویزیون کار می‌کنند.

راست گفتار درباره شرایط کار کردن در شبکه نمایش خانگی متذکر کرد: آدم‌هایی که پول زیاد دارند، عموماً فکر بزرگی ندارند؛ این وصف حال شبکه نمایش خانگی است. مگر می‌شود برای یک سریال ۲۰۰ میلیون هزینه کرد، اما بازگشت سرمایه آن نیمی از این رقم هم نباشد، پس این حوزه محلی برای کارهای دیگر است که من نمی‌توانم خودم را با آن هماهنگ کنم.

وی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر این‌که اکران آنلاین قادر است قدمی برای رونق مجدد سینما باشد، بیان کرد: این رویکرد راه به جایی نخواهد برد چون تا زمانی که قانون کپی رایت در کشورمان وجود نداشته باشد و فیلم‌ها به فاصله کمتر از یک روز از ماهواره‌ها پخش شوند، عملاً اکران آنلاین معنایی ندارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است