معاون جدید سیما: همه خدمتگزاران کشور باید بتوانند خود را در قاب تلویزیون ببینند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۶

معاون جدید سیما: همه خدمتگزاران کشور باید بتوانند خود را در قاب تلویزیون ببینند

معاون سیما تلویزیون را موثرترین نهادی دانست که می‌تواند نخ تسبیح سلایق مختلف و پیونددهنده آراء و اندیشه‌های متفاوت باشد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، آیین تکریم و معارفه معاون سابق و جدید سیما امروز شنبه ۱۹ مهر با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام رییس صداوسیما، جمعی از مدیران کل، مدیران شبکه‌ها و مدیران این معاونت سیما در ساختمان سیما برگزار شد.

قائم مقام رییس صداوسیما در ابتدای این مراسم به خدمات دوران مسئولیت مرتضی میرباقری در معاونت سیما اشاره کرد و گفت: دوره‌ای که ایشان این مسئولیت را پذیرفت، دوره‌ای سخت و پیچیده بود که به خوبی از پس این مسئولیت برآمد و امروز آن را به شاه آبادی سپرد.

وی سپس به نمایندگی از ریاست سازمان صداوسیما از زحمات  مرتضی میرباقری در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد و به شاه آبادی، معاون جدید این معاونت خوش‌آمد گفت.

تلویزیون موثرترین نهاد برای پیوند آرا و اندیشه‌های متفاوت

حمید شاه آبادی نیز در این مراسم با بیان اینکه دوره مسئولیت میرباقری دوره پر فراز و نشیبی بود که بدون هدایت و مدیریت راهبردی وی، توفیقات رسانه ملی در آن امکان‌پذیر نبود، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید، کارهای خوبی که در این مدت آغاز شده است، ادامه یابد.

وی سپس با اشاره به تعدد سلایق و پیچیدگی اندیشه‌ها در جامعه امروز گفت: این تعدد و پیچیدگی سلایق، کار را به ویژه برای کسانی که آنتن رسانه را در اختیار دارند، سخت‌تر می‌کند، زیرا هر گروه نیازمند است تا از این آنتن سهمی‌ برای بیان اندیشه‌ها و دیدگاه‌هایشان داشته باشند.

معاون سیما با تاکید بر اینکه رسانه ملی آیینه تمام‌نمای ارزش‌های ملی و دینی ما است، بیان کرد: همه کسانی که دل در گروی اعتلای کشور دارند باید بتوانند خودشان را در قاب این رسانه ببینند.

شاه آبادی با تاکید بر اینکه با توجه به نیاز مخاطب و اوضاع متفاوت کشور، رسانه ملی در عرصه تولید نیازمند تحولی جدی است، عنوان کرد: این تحول باید عمیق و در حوزه محتوا باشد و اگر بخواهیم نگاه تحولی به تولیدات رسانه‌ای داشته باشیم، باید از نقطه نیاز مخاطب بر اساس مصالح کشور آغاز کنیم.

معاون سیما با بیان اینکه امروز به کشوری یکپارچه، همدل و هماهنگ با آرمان‌های نزدیک به هم نیازمندیم، گفت: حل‌ و فصل همه مسائل کشور در گرو این هماهنگی است.

شاه آبادی با اشاره به وجود گروه‌ها و طیف‌های مختلف فکری و اندیشه‌ای در کشور گفت: همه این گروه‌ها در عین اینکه اهداف و آرمان‌های مشترکی دارند، به نیازها و سلایق مختلف تقسیم می‌شوند و همه می‌خواهند این سلایق در رسانه دیده شود.

وی افزود: مسئولیت ما در تلویزیون رفع موانع برای دیده شدن این سلیقه‌ها و باز کردن عرصه و فراهم کردن بستری برای بروز این سلایق است.

تلویزیون باید نخ تسبیح سلایق مختلف و پیونددهنده آرا و اندیشه‌های متفاوت باشد

معاون سیما تلویزیون را موثرترین نهادی دانست که می‌تواند نخ تسبیح سلایق مختلف و پیونددهنده آرا و اندیشه‌های متفاوت باشد و تاکید کرد: باید خودمان یکدل و یکرنگ باشیم تا بتوانیم این امر را محقق کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه تلویزیون عضوی از اعضای خانواده مردم است، گفت: قوام خانواده‌ها به عملکرد ما وابسته است و ما باید از صندلی این رسانه بتوانیم بسیاری از مشکلات و معضلات ملت را حل و همچنین حال مردم را خوب کنیم.

فعالیت رسانه ملی در دوران کرونا

مرتضی میرباقری نیز در این مراسم با اشاره به دوران فعالیتش در سمت معاون سیما بیان کرد: تلاش کردیم در این مدت به بهترین نحو به مسائل عمومی‌ کشور و سایر موضوعات بپردازیم و برای حفظ این امانت موثر باشیم.

معاون پیشین سیما با بیان اینکه در فضای فرهنگی کشور کار هیچ حوزه‌ای مانند رسانه ملی نیست، گفت: در دوره شیوع بیماری کرونا با وجود اینکه بیشتر حوزه‌های فرهنگی کشور تعطیل شدند، رسانه ملی در میدان بود و بار اصلی این حوزه‌ها را بر دوش داشت و به بهترین نحو در این زمینه عمل کرد.

وی سپس با قدردانی از مجموعه تحت مدیریتش برای شاه آبادی معاون جدید سیما آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است