نخستین تصویر از فیلم «پینوکیو» منتشر شد/ روبرتو بنینی در قامت پدر ژپتو | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

نخستین تصویر از فیلم «پینوکیو» منتشر شد/ روبرتو بنینی در قامت پدر ژپتو

روز گذشته نخستین تصویر از لایواکشن «پینوکیو» به کارگردانی متیو گارونه که این روزها مراحل فیلمبرداری آن در کشور ایتالیا در جریان است، منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلمبرداری لایواکشن «پینوکیو» اثر جدید متیو گارونه به تازگی در کشور ایتالیا آغاز شده است. این درحالی
است که روز گذشته ۲۹ مارس (۹ فروردین) نخستین تصویر از این فیلم که در آن روبرتو بنینی بازیگر و کارگردان برنده جایزه اسکار ایتالیایی را در نقش پدر ژپتو پیر نشان می داد، منتشر شد.

فیلمبرداری «پینوکیو» در نیمه مارس (اواخر اسفند ۹۷) در توسکانی، لازیو و پولیا آغاز شده است. طبق برنامه ریزی تولید این فیلم اواخر ماه می (اوایل خرداد ۹۸) به پایان می رسد.

گارونه که در هفته  اخیر جوایز دیوید دی دوناتلو را برای فیلم تحسین شده اش «داگمن» از آن خود کرده است در کنار کارگردانی، فیلمنامه این اثر را نیز نوشته است.

گارونه «پینوکیو» را براساس داستان کلاسیک کودکانه ای به همین نام نوشته کارلو کلودی کارگردانی می کند.

این کارگردان ایتالیایی پیش تر اعتراف کرده بود که رویای ساخت نسخه «پینوکیو» را از کودکی داشته به طوری که اولین بار در ۶ سالگی فیلمنامه مصور این داستان را خلق کرده است.

«پینوکیو» نخستین حضور بنینی جلوی دوربین سینما بعد از ۷ سال است. بنینی بعد از بردن جایزه اسکار بهترین بازیگری و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان برای فیلم «زندگی زیباست» در سال ۲۰۰۲ نسخه «پینوکیو» خودش را کارگردانی و بازیگری کرد که علی رغم بودجه کلانی که داشت با شکست مفتضحانه چه در گیشه و چه در نزد منتقدان مواجه شد.

در لایواکشن «پینوکیو» به کارگردانی گارونه در کنار روبرتو بنینی که قرار است در نقش پدر ژپتو ظاهر شود، فدریکو للاپی نقش پینوکیو عروسک چوبی که رویای آدم شدن دارد را بازی خواهد کرد، روکو پاپالیو نقش گربه نره، ماسیمو کچرینی نقش روباه مکار و مارسلو فونته ستاره فیلم «داگمن» نیز نقش طوطی را در این لایو اکشن بازی می کنند.

گارونه این فیلم را در حالی می سازد که کمپانی دیزنی و گیرمو دل تورو هر کدام به صورت جداگانه در حال تهیه نسخه های خود از داستان «پینوکیو» هستند.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است