«خیلی دور خیلی نزدیک» میزبان عکاس هندی شد/ماجرای حضور در میان قربانیان کشمیر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۱

«خیلی دور خیلی نزدیک» میزبان عکاس هندی شد/ماجرای حضور در میان قربانیان کشمیر

قسمت هفتم برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی امشب 19 مرداد ماه میزبان راگو رای عکاس و روزنامه نگار هندوستانی است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، با پشت سر گذاشتن روز خبرنگار و در گرماگرم درگیری های هند و پاکستان در کشمیر، شهاب اسفندیاری مجری برنامه «خیلی دور، خیلی نزدیک» در هفتمین قسمت از این برنامه  میزبان راگو رای عکاس و روزنامه نگار هندوستان است و با او درباره تجربه عکاسی از بحران، روزنامه نگاری متعهد، خلق اثر هنری و معنویت گفتگو می کند.

در این برنامه که امشب ۱۹ مردادماه روی آنتن می رود، قسمت هایی از مستند «راگو رای، یک پرتره بی قاب» که به مستندسازی شیوه عکاسی او و همچنین حضور او در میان قربانیان درگیری های کشمیر می پردازد، پخش خواهد شد.

راگو رای را پدر عکاسی هند می خوانند. فریم‌های جاودانش از ایندیرا گاندی بخشی انکار ناپذیر از تاریخ تصویری هند است و عکس هایش از مادر ترزا، تصویری قدیس وار از این راهبه لهستانی ساخته است. در بزنگاه‌ های تاریخی همیشه حاضر است. چه فاجعه گاز بوپال باشد، چه عملیات ستاره آبی در آمریتسار و چه حالا که در ۷۷ سالگی بیشتر وقت خود را صرف عکاسی در کشمیر می کند تا فاجعه انسانی که در آنجا رخ می دهد را نه برای رسانه های هند که برای تاریخ ثبت کند.

راگو رای ۳۰ سال بیشتر نداشت که از سوی هنری کارتیه برسون به آژانس عکس مگنوم دعوت شد و نزدیک به چهل سال است که عضو این آژانس عکاسی است. عاشق تکنولوژی های جدید عکاسی است و از روزی که اولین دوربین دیجیتالش را خریده هرگز دلتنگ سلولویید نشده است.

قسمت هفتم برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی شنبه ۱۹مرداد ماه ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است