thumbnail

سام قریبیان

سام قریبیان در سال ۱۳۵۷ در شهر تهران متولد و اکنون ۴۰ ساله است پدرش فرامرز قریبیان بازیگر مشهور و کارگردان سینما و تلویزیون می باشد و مادرش مینا خیامی طرح لباس است و در شهر نیویورک در رشته طراحی لباس تحصیل کرده است و متاسفانه پدر و مادر سام قریبیان سال هاست که از هم طلاق گرفته است. او یک برادر بزرگتر بنام بهزاد دارد که در آمریکا زندگی می کند و یکی از شغل های او طراحی موتورهای BMW می باشد.
سام قریبیان در سال ۱۳۷۷ بود که برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در ایالت کالیفرنیا لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما را گرفت و پس از آن دوره یک ساله آکادمی فیلم نیویورک را گذراند و بعدش هم در فیلم هالیوودی آقای بروکس بازی کرد و دقیقا بعد از یک سال از اتمام تحصیلاتش در آمریکا تصمیم می گیرد به ایران بازگردد و او هم اکنون علاوه بر کار بازیگری در دانشگاه سینما تئاتر دانشگاه هنر تدریس می کند.
سام قریبیان بازیگر ۴۰ ساله ایرانی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

فعالیت حرفه ای

سام قریبیان برای اولین بار در سال ۱۳۶۴ مقابل دوربین فیلم سینمایی گردباد به کارگردانی کامران قدکچیان رفت. او جسته و گریخته در دهه ۶۰ و ۷۰ مشغول به فعالیت حرفه‌ای در سینما بود تا اینکه در سال ۱۳۷۶ برای اولین بار به عنوان مجری تلویزیون شروع به فعالیت کرد. وی در سال ۱۳۷۷ پس از اجرای افتتاحیه و اختتامیه جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان به آمریکا رفت. وی در ایالت کالیفرنیا موفق به دریافت لیسانس کارگردانی سینما و فوق‌لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما شد. علاوه بر این، دوره یک ساله آکادمی فیلم نیویورک راهم گذارنده است. او همچنین در گروه تولید فیلم هالیوودی آقای بروکس حضور داشت. وی یک‌سال پس از اتمام تحصیلاتش به ایران بازگشت. سام قریبیان برنده جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم گناهکاران از جشنواره لوسرن سوئیس است. او همچنین به عنوان استاد مهمان در دانشگاه سینما تئاتر دانشگاه هنر به تدریس مشغول است.وی برای فیلم‌نامه فیلم گناهکاران، کاندید دریافت سیمرغ بلورین از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.


 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی شیلا خداداد

بیشتر بخوانید: بیوگرافی ساعد سهیلی

 

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مهدی باقری

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است