مرحله دوم جشنواره فیلم مقاومت آغاز شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۸

مرحله دوم جشنواره فیلم مقاومت آغاز شد

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان آغاز به کار کرد.

مهدی عظیمی میرآبادیبه گزارش صبا به نقل از ستاد اطلاع ‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، صبح امروز شنبه یکم آذرماه ۱۳۹۹ با اتخاذ تدابیر بهداشتی و با حضور محدود مهمانان و ادای احترام به مقام شهید حاج قاسم سلیمانی، در جوار مزار آن شهید برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به ویژگی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یک جشنواره فیلم و فرهنگی ساده نیست بلکه جشنواره‌ای است که آرمان و عظمت یک ملت و انقلاب را به تصویر می‌کشد. این جشنواره باید مستمر باشد چراکه آرمان‌های انقلاب را زنده نگه می‌دارد.

در ادامه محمدرضا علیزاده احمدآبادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در سنوات گذشته در کرمان، برگزاری این جشنواره را گامی بلند برای اشاعه فرهنگ مقاومت در جامعه توصیف کرد و افزود: سینمای مقاومت می‌تواند با تولید آثار فاخر، نسل امروز را با گفتمان مقاومت و فرهنگ بسیج آشنا و ضمن زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان، ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به جوانان منتقل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تولید آثار فاخر هنری را رمز ماندگاری و پاسداشت شهدای بزرگ محور مقاومت و ابزار مهمی در اشاعه فرهنگ مقاومت دانست.

سپس مهدی عظیمی میرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت عنوان کرد: یکی از اتفاقات بزرگ هر ساله در کشور، رزمایش‌های بزرگ نظامی است که سپاه و ارتش برگزار می‌کنند. همه این‌ها لازم است اما رزمایش فرهنگی هم باید انجام شود. امروزه باید رزمایش جهانی سینمای مقاومت برگزار شود، سینمایی که در آن جشنواره فیلم مقاومت توانست ده هزار اثر را در خود جا دهد، اگر برای هر فیلم ۱۰ نفر کار کرده باشند، صد هزار نفر در این رزمایش شرکت کردند و جمعا ۱۵۰ هزار نفر در مجموع درگیر این جشنواره بودند.

در پایان این مراسم با حضور مهدی عظیمی‌میرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله و علی رمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان از برگزیده استانی «بخش مستند»، امیر پذیرفته برای فیلم «دلندروا» و در بخش فیلمنامه معصومه سابقی‌نو برای فیلم «حقیقت راه»، تجلیل شد.

امیر نصیربیگی رییس سازمان بسیج هنرمندان، احمد علی رمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، احمد گروئی ساردو مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، سرهنگ حجت‌الله پاداش جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در سازمان بسیج اقشار، انسیه شاه حسینی مدیر بخش فیلمسازان بسیجی جشنواره، محمد صنعتی مدیر امور استان‌های جشنواره، قاسم بخشی مدیر بخش سید شهدای مقاومت جشنواره، سید احد میکائیل‌زاده معاون ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره و سرهنگ محمود مهدوی‌فرد مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

هم‌زمان با برگزاری مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آثار راه‌یافته به این جشنواره به صورت همزمان در دو پلتفرم «نما فیلم» namafilm.ir و «عمار یار» ammaryar.ir اکران می‌شود.

جشنواره مقاومت

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است