سریال «شهید شهریاری» در دانشگاه شهید بهشتی/ بازیگران اصلی رونمایی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱

سریال «شهید شهریاری» در دانشگاه شهید بهشتی/ بازیگران اصلی رونمایی شدند

تصویربرداری سریال «شهید شهریاری» به کارگردانی حسین تبریزی به دانشگاه شهید بهشتی رسید.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، سریال  «شهید شهریاری» با همکاری صداوسیمای مرکز زنجان درباره زندگی شهید مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان در حال تولید است.

فیلمبرداری سریال از زنجان آغاز و تصاویر مربوط به دوران کودکی و نوجوانی شهید مجید شهریاری در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۶۵ گرفته شد.

در این مرحله هنرمندانی همچون مهران رجبی، افسانه ناصری، اردشیر رستمی و جمعی از بازیگران زنجانی به ایفای نقش پرداختند.

مرحله دوم تصویربرداری در تهران و دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود. در این بخش کاوه خداشناس در نقش بزرگسالی شهید شهریاری و سپیده خداوردی نیز در نقش بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری به بازیگران این سریال اضافه شده‌اند و جلو دوربین می‌روند.

تهیه کننده سریال «شهید شهریاری»، مصطفی علمی‌فرد و فیلمنامه این مجموعه توسط فاطمه حیدری و حسن عطارها نوشته شده است و حسین تبریزی آن را کارگردانی می‌کند.

عوامل این سریال عبارتند از شرکت هورشید فیلم به عنوان مجری طرح، دستیار اول کارگردان عباس بهبودی، مدیر برنامه‌ریزی خسرو نصیری‌خواه، مدیر تصویربرداری مهدی رضایی، مدیر صدابرداری فرهاد تبریزی، طراحی و اجرای چهره‌پردازی جنان صدفی، طراح صحنه قاسم مربی، طراح لباس مریم جعفری، منشی صحنه مریم محمدی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه امیر حیدری، مدیر تدارکات فرهاد هواخواه و جانشین تولید سعید اژدر.

این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته می‌شود و قرار است زندگی «شهید شهریاری» را از بدو تولد تا شهادت به تصویر بکشد.

شهید مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای متولد زنجان بود که در تاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹ در تهران و در ۴۴ سالگی توسط عوامل بیگانه ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است