مستندهای مقاومت دچار تکرار سوژه شده‌اند/ «عراق سرزمین زخمی» در تدوین | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۶
رضا برجی با صبا مطرح کرد:

مستندهای مقاومت دچار تکرار سوژه شده‌اند/ «عراق سرزمین زخمی» در تدوین

یکی از داوران بخش مستند شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت درباره ویژگی آثار این دوره از جشنواره سخن گفت.

رضا برجی یکی از داوران بخش مستند شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا با اشاره به ضعیف بودن کیفیت کارهای این دوره اظهار کرد: تمام کارهایی را که در بخش مستند جشنواره شانزدهم حضور داشت، دیدم اما متاسفانه کیفیت عمده آثار به اندازه‌ای پایین بود که افسوس می‌‌خورم چرا باید چنین کارهایی تولید شود.

وی با اشاره به اینکه تنوع موضوع در حوزه مقاومت به اندازه‌ای زیاد است که تا سال‌ها می‌توان مستندهای بکر و تازه تولید کرد، گفت: در عمد‌ه آثاری که من دیدم نگاهی شعاری به معنا و مفهوم مقاومت شده است. همچنین موضوعات تکراری از دیگر آسیب‌هایی است که برای این حوزه می‌توانم برشمرم. این آسیب نشان می‌دهد کار پژوهشی صورت نگرفته و صرفا حضور در جشنواره ملاک ساخت کار‌های مورد نظر بوده است.

این فیلمساز تاکید کرد: اگر اوضاع به همین صورت پیش برود وضعیت خوبی برای فیلم‌هایی با محوریت مقاومت متصور نیستم و برای همین توصیه می‌کنم نهادهای مربوطه نظارت و دقت نظر بیشتری در ساخت و حمایت از چنین کارهایی داشته باشند.

وی در پایان درباره مجموعه مستند «عراق سرزمین زخمی» بیان کرد: این مستند ۳۰ قسمتی که تصویربرداری آن به پایان رسیده و بنیاد فرهنگی روایت فتح حامی و سفارش دهنده آن است، هم‌اکنون در حال تدوین است و به محض آماده شدن از یکی از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود. در این مجموعه به ترکمن‌های عراق که تا به حال درباره آن‌ها کمتر صحبت شده است، پرداخته‌ایم.

نغمه دانش آشتیانی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است