آثار آنه محمد تاتاری را آنلاین ببینید/ هنر سنتی به وحدت و مردم نظر دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

آثار آنه محمد تاتاری را آنلاین ببینید/ هنر سنتی به وحدت و مردم نظر دارد

نمایشگاه انفرادی آنه محمد تاتاری روز جمعه 7 آذر در گالری اعتماد 1 افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه انفرادی آثار آنه محمد تاتاری روز جمعه ۷ آذر در گالری اعتماد ۱ برگزار شد. این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه ۱۸ آذر برپاست.

این هنرمند در بیانیه نمایشگاه خود نوشته است: «در ابتدا در مورد هنر سنتی سخنی باید گفت؛ هنر سنتی به وحدت و مردم نظر دارد که همه ادیان عمده از منبعی الهی برخوردارند. این ادیان در باطن یکسان و در ظاهر متفاوت‌اند. رد پای حکمت جاویدان اصیل را می‌توان در این ادیان پیدا کرد. این همان نقاط مشترک میان آیین‌هاست، و در فطرت انسان جاری می‌باشد.

هنری زیبا در خیال. در هنر سنتی رازی به سادگی بیان نمی‌شود، بلکه به جای آن سعی در آفرینش دارد و معمولا در کارهایشان با رمز و راز که بصورت سمبل و نمادها ظاهر می‌شوند، قدر این کارها جستجویی به نقاط مشترک که همان وحدت و با هم بودن و بدون مرز زندگی کردن را در نظر دارد. به عنوان مثال در تمام کارهای کشورهای خاور دور به روشنایی توجه خاصی شده، همانند اینکه ماه در شب نور را از خورشید می‌گیرد، شیخ الاشراق معتقد است که کل حیات مبتنی به نور است چون هیچ چیز دیگری جز نور نداریم. این همان نقاط مشترک بین آیین‌ها می‌باشد که ارتباط هنرمندان دیگر را بدنبال خواهد داشت.

أ. م. تاتاری»

آنه‌ محمدتاتاری از هنرمندان برجسته نقاشی و نگارگری است. اغلب آثار او در قالب سنت و آیین ایرانی و ارتباط آن‌ها با جهان بیرون ارایه می‌شود. تکنیک‌هایی که در قالب آثار نقاشی‌های این هنرمند ارایه می‌شود، به شیوه‌های هنر جدید و پست مدرن با حفظ نکات سنتی، آیینی و ایرانی است.

آثار این هنرمند در موزه‌های بسیاری مانند موزه بریتیش لندن، موزه کتابخانه اردن، موزه امام علی(ع) تهران، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه فرهنگستان هنر تهران و سفارتخانه سوییس در تهران نگهداری می‌شوند.

نمایشگاه انفرادی آنه محمد تاتاری تا روز سه‌شنبه ۱۸ آذر در گالری اعتماد ۱ به صورت آنلاین برگزار است. علاقمندان می‌توانند برای دیدن آثار این نمایشگاه به نشانی اینترنتی گالری اعتماد ۱  www.galleryetemad.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است