حمایت از کودکان کار با پویش مردمی «یلدا حوالی توست» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۴

حمایت از کودکان کار با پویش مردمی «یلدا حوالی توست»

رییس فرهنگسرای کار و تعاون از برگزاری پویش مردمی «یلدا حوالی توست» برای کودکان کار خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون، داوود حشمتی رییس فرهنگسرای کار و تعاون از برگزاری پویش مردمی «یلدا حوالی توست» برای حمایت از کودکان کار خبر داد و گفت: راه‌اندازی پویش مردمی «یلدا حوالی توست» برای کودکان کار به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا با شعار #پایان-کار-شروع-کودکی و با در نظر گرفتن اصل کرامت وجودی انسان در هندسه‌ معرفتی قرآن کریم برای کودکان کار برپا می‌شود.

وی افزود: برخی کودکان به سبب شرایط زندگی با محرومیت از بسیاری حقوق خود، برای کسب هزینه‌های زندگی مشغول به کار هستند. کار کودکان در تمامی ادوار به ‌نوعی وجود داشته است و فقر عامل اصلی کار کودکان است، ولیکن آموزش و پرورش ناکافی، قوانین فرهنگی و اجتماعی نادرست، مشکلات اقتصادی جامعه، تعداد اعضای خانواده، جغرافیا و اقتصاد جهانی همه و همه در افزایش میزان کار کودکان تاثیرگذار است.

حشمتی اظهار کرد: آداب و رسوم کشور ما در شب یلدا با شب‌نشینی اقوام و خانواده در کنار یکدیگر برگزار و اعضای خانواده در این شب گرد هم آمده و به قصه‌خوانی، مثل‌گویی، حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و ذکر دعا در کنار سفره‌ این شب که با شیرینی، آجیل و… تدارک دیده شده است، می‌گذرانند.

رییس فرهنگسرای کار و تعاون عنوان کرد: حال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و امکان برگزار نشدن دورهمی خانوادگی، مقارن با سی‌ام آذرماه (پنجم جمادی ­الاول) و ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها)، روز پرستار در طولانی‌ترین شب سال، در قالب پویش #یلدا-حوالی-توست با توسل به حضرت زینب (سلام‌الله علیها)، شهروندان می‌توانند اقدام به نذر هدیه و غذا برای کودکان کار ‌کنند.

حشمتی در پایان بیان کرد: این پویش به همت فرهنگسرای کار و تعاون با همکاری خیرین و سایر نهادها برپا شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند به نشانی بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶، فرهنگسرای کار و تعاون مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۹۰۶۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است