معرفی غذاهای ایرانی در مستند «بسیار سفر باید» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۸

معرفی غذاهای ایرانی در مستند «بسیار سفر باید»

مستند «بسیار سفر باید» در قالب مستند گردشگری غذا برای معرفی و حفظ این میراث فرهنگی روی آنتن شبکه جام جم می رود.

به گزارش صبا، مستند «بسیار سفر باید» به کارگردانی و تهیه کنندگی عبدالرحیم صاحب الفصول در قالب مستند گردشگری غذا برای معرفی و حفظ این میراث فرهنگی روی آنتن می رود.

در این مجموعه ‌فضای گردشگری استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، مرکزی و کرمان را به تصویر می‌کشد و گردشگری غذا می پردازد.

در این مستند تلاش بر این است که به غذاهای دارای اهمیت خاص به لحاظ ارزش غذایی و همچنین غذاهای در معرض فراموشی پرداخته شود.

همچنین در کنار معرفی غذاهای ایرانی به فرهنگ عامه مردم مانند بازی های محلی، موسیقی، زبان و جاذبه های گردشگری نیز پرداخته شده است که در هر قسمت متناسب با ظرفیت آن استان به میراث های فرهنگی توجه شده است.

این مستند نتیجه چند سال تحقیق و پژوهش در حوزه غذاهای ایرانی‌‌ست که به صورت میدانی و کتابخانه ای گرداوری شده است و از تنوع در حوزه غذاهای ایرانی برخوردار است.

همه کسانی که در این مجموعه به طبخ غذا می پردازند افراد بومی و محلی هستند که این غذاها را سینه به سینه به نسل ما منتقل کرده اند.

مستند «بسیار سفر باید» در ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه ای تولید شده است و پنج شنبه ها از شبکه جهانی جام جم یک ساعت ۲۲ به وقت تهران پخش می شود.

عوامل برنامه عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول، مجری طرح: علی شجاعی باغینی، تدوینگر: شکوفه مخدومی میبدی، تصویربرداران: عبد الرحیم صاحب الفصول و علی حیدری تبار،گرافیست: امیر بایرامی، تحقیق و پژوهش: سمیه صفری و مدیر تولید: سمیه صفری.

این مستند در گروه اجتماعی و اقتصادی شبکه جهانی جام جم تهیه شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است