در زمینه تولیدات مراکز هنوز به روش سنتی کار می کنیم/ نوآوری در آثار ارایه شده | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۶
عضو هیات انتخاب جشنواره تولیدات مراکز استان ها:

در زمینه تولیدات مراکز هنوز به روش سنتی کار می کنیم/ نوآوری در آثار ارایه شده

مجید شعبانپور عضو هیات انتخاب جشنواره تولیدات مراکز استان ها با اشاره به نوآوری ها در برخی آثار ارایه شده به این جشنواره اعلام کرد که در زمینه تولیدات مراکز استانها هنوز به روش سنتی کار می کنیم.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد خبری بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان ها، مجید ملکی تبار عضو هیات داوری بخش پژوهش، علیرضا پویا عضو هیات داوری بخش پژوهش و مجید شعبانپور عضو هیات انتخاب بخش برنامه های ویژه و جنبی جشنواره تولیدات مراکز استان ها درباره ارزیابی آثار این دوره از جشنواره نکاتی را بیان کردند.

مجید ملکی تبار عضو هیات داوری بخش پژوهش درباره ارزیابی آثار ارایه شده به جشنواره تولیدات مراکز استان ها بیان کرد: به نظر من با توجه به آثاری که به جشنواره ارایه شده و مورد بررسی قرار گرفته است، نسبت به دوره قبل و دوره های گذشته به لحاظ کیفی پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: آثار به استانداردها نزدیک شده است و شاید دلیل آن همان نگاه جدی است که مدیران و برگزار کنندگان به این جشنواره دارند و همین موضوع باعث شده تا تولید کنندگان آثار نیز نگاه جدی به کار خود داشته باشند.

ملکی تبار درباره تاثیر مثبت جشنواره در ارتقای کیفیت آثار و شناسایی استعدادهایی که در مراکز وجود دارند، توضیح داد: رقابت باعث می شود که تولید کنندگان برای دیده شدن دقت نظر بیشتری روی آثار خود داشته باشند. از آنجا که قرار است داوری دقیقی روی آثار صورت بگیرد و قضاوت عادلانه ای انجام شود از این رو کیفیت آثار بالاتر می رود.

علیرضا پویا عضو هیات داوری بخش پژوهش نیز درباره ارزیابی آثار ارایه شده به جشنواره گفت: چند سالی است مراکز استان ها کار تحقیقات کیفی را انجام می دهند. از این رو من کیفیت آثار را متوسط رو به پیشرفت می بینم که قطعا جای نظارت و هدایت دارد.

وی در ادامه درباره تاثیرات مثبت این جشنواره در ارتقای سطح کیفی آثار بیان کرد: قطعا وقتی جشنواره به صورت تخصصی برگزار می شود، همین موضوع روی کیفیت آثار هم تاثیر مثبت می گذارد. اما نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که سطح آثار در هر استان با استان دیگر متفاوت است و از این رو ما باید به کمک استان هایی برویم که از ظرفیت کمتری برخوردار هستند. از طرفی باید آسیب شناسی سالانه توسط کمیسیون ها و زیر نظر معاونت هم روی آثار انجام شود.

پویا درباره تاثیر جشنواره در شناسایی و کشف استعدادها نیز عنوان کرد: جشنواره می تواند در شناسایی استعدادها موثر باشد و آن افرادی که از توانایی بالایی برخوردارند، شناسایی می شوند. تا جایی هم که من در آثار دیدم، برخی از کارها فوق العاده بود. از این رو با توجه به اینکه برخی استعدادها هنوز در استان ها شکوفا نشده اند، برگزاری این جشنواره راه خوبی برای شناسایی آنها است.

مجید شعبانپور عضو هیات انتخاب بخش برنامه های ویژه و جنبی این جشنواره درباره ارزیابی اش از آثار ارایه شده بیان کرد: من فکر می کنم این دوره نسبت به سال گذشته در بخش مستند با رشد مواجه شده است.

وی افزود: نگاه مراکز استان ها به جشنواره، جدی تر شده و با مدیریت تلاش کردند تا آثار خوبی را ارایه دهند. ضمن اینکه پژوهش در برخی کارها پررنگ و مشهود بود که نشان از مطالعه دقیق تولیدکنندگان آثار دارد.

شعبانپور تصریح کرد: در برخی کارها نیز نویسندگی و فرم کارها خوب بود. تدوین، صداگذاری و کارگردانی نسبت به سال گذشته رشد پیدا کرده  و از همه مهم تر نوآوری و خلاقیت در آثاری که امسال به جشنواره ارایه شده است، بسیار مشهود بود.

وی در پایان بیان کرد: هنوز در زمینه تولیدات کلاسیک و سنتی پا را فراتر نگذاشته ایم و تقریبا به همان روش سنتی کار می کنیم. البته این ایراد نیست. بلکه نیازمند زمان است. به عنوان مثال در یکی دو مرکز، موشن گرافیک ویژه ای داشتند و کارها خوب بود. اما به هر حال کافی نیست ولی با توجه به آثاری که من دیدم، جای امیدواری است که هر ساله و در دوره های دیگر جشنواره، اتفاقات بهتری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است