تصویربرداری فصل دریایی سریال «سلمان فارسی»‌‌ آغاز شد/ تصاویر ساخت کشتی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵

تصویربرداری فصل دریایی سریال «سلمان فارسی»‌‌ آغاز شد/ تصاویر ساخت کشتی

تصویربرداری فصل دریایی‌‌ سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری در شاهرود آغاز شد.

به گزارش صبا به نقل از سیمافیلم، تعدادی از مدیران مرکز سیمافیلم در یک ‌سالگی آغاز فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» با حضور در پشت صحنه این سریال الف ویژه صدا و سیما که به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری در حال ساخت است، در جریان جزییات ساخت این فصل از پروژه قرار گرفتند.

در این بخش از کار، فصل دریایی‌ مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» تصویربرداری خواهد شد که یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار است.

پیش از این و بعد از به پایان رسیدن تصویربرداری بخش‌های مربوط به شهرک نور، سکانس‌های مربوط به دره جذامی‌ها تصویربرداری شده است.

فصل دریایی‌‌ سریال ویژوال افکت زیادی را می‌طلبد که ۲ کشتی برای این بخش طراحی و ساخته شده است. این سفر دریایی مبتنی بر ویژوال افکت فیلمبرداری خواهد شد.

سریال «سلمان فارسی» که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد، سه مقطع ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام را روایت می‌کند. فیلمبرداری این سریال، اواخر آذرماه پارسال در کویر شهداد کرمان آغاز شد و بعد از یک سال و بعد از فیلمبرداری در شهرک نور و شاهرود به فصل دریایی‌ رسیده است.

در برنامه‌ریزی اولیه سریال «سلمان فارسی» به گونه‌ای بود که فیلمبرداری بخش‌هایی از پروژه در ارمنستان و ترکیه انجام شود اما به علت شیوع کرونا و ممنوعیت سفرها، لوکیشن‌های داخلی جایگزین شدند.

سریال «سلمان فارسی» به سفارش مرکز سیمافیلم و توسط موسسه زلال فیلم ساخته می‌شود. تا کنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، مرحوم چنگیز جلیل‌وند، علی دهکردی، رامونا شاه، احترام برومند، مهدی فقیه، علیرضا مهران و چند بازیگر خارجی جلوی دوربین رفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری این سریال الف‌ ویژه حدود پنج سال طول بکشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است