سینما محل جولان غیرسینمایی‌ها شده است/ پول‌های مشکوک هنوز هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۱
کاظم راست‌گفتار در گفتگو با صبا:

سینما محل جولان غیرسینمایی‌ها شده است/ پول‌های مشکوک هنوز هستند

کاظم راست گفتار می گوید سینما چند سالی است از اصالت خود فاصله گرفته و محلی برای تاخت و تاز آدم‌هایی غیرسینمایی شده است.

کاظم راست‌گفتار کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا با بیان اینکه نزدیک به ۶ سال است از سینما دور افتاده است، اظهار کرد: سینمای امروز متاسفانه به شدت پایبند به درآمدزایی و مسائل تجاری شده است، برای همین اگر فیلمسازی بخواهد اثری تولید کند که خارج از این قاعده باشد شاید فرصت کار برایش فراهم نشود، البته من فیلم تجاری ساخته‌ام، اما سعی کردم در همان کارهای تجاری نیز به‌نوعی موضوعات دینی و اخلاقی را ترویج کنم.

وی افزود: برای مثال فیلم سینمایی «چک» در ظاهر قصه‌ای ساده داشت، اما دارای پیام‌های اخلاقی و انسانی هم بود. در این فیلم گفته می‌شود انسان باید به امانتی که در اختیارش قرار می‌گیرد وفادار باشد. صحبت از فیلم سینمایی «چک» شد بهتر است یادی از استاد جمشید مشایخی کنم که در این کار افتخار همکاری با او را داشتم، وی هنرمندی مثال‌زدنی بود که تجربه کار با او را هیچگاه فراموش نخواهم کرد.

کارگردان فیلم «نقاب» با بیان اینکه سینما بابت آدم‌های اشتباهی ضربات فراوانی خورده است، تصریح کرد: متاسفانه در سینمای ما یک آسیب جدی رایج شده است آنهم اینکه آدم‌هایی به این حوزه وارد شده اند که دغدغه هنر ندارند برای مثال به فیلمسازانی اشاره می‌کنم که تنها با پول شخصی هزینه می‌کنند تا فیلمی بسازند، البته این دست فیلمسازان هیچگاه در هنر ماندگار نمی‌شود اما تاثیرات مخرب آن ها روی سینما باقی خواهد ماند. در کنار این فیلمسازان، هستند تهیه‌کنندگان سینمایی که به هر دلیلی از چنین کارگردانانی حمایت می‌کند.

این فیلمساز با تاکید بر اینکه آسیب دیگر سینما ورود پول‌های مشکوک است، گفت: فیلم‌هایی با سرمایه‌های آنچنانی تولید می‌شود که به هیچ وجه بازگشت اقتصادی ندارد و برای سرمایه گذار و تهیه‌کننده نیز این مساله اهمیتی ندارد زیرا آنها در پی دست یافتن به چیزهای دیگر هستند تا با مطرح شدن نامشان بتوانند از بابت فعالیت در سینما به سودهای آنچنانی برسند.

وی در انتهای سخنانش تصریح کرد: در انتهای سخنانم می‌خواهم به شبکه نمایش خانگی نیز اشاره ای داشته باشم. در این حوزه همان سرمایه‌های مشکوکی که از آن حرف زدیم رایج است، هرچند کارهای شریف نیز در این حوزه تولید شدند، اما هستند کارهایی که تنها با انگیزه خواص تولید شده، بدون این که روی مسائل فرهنگی آن توجه شده باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است