انجمن منتقدان لس‌آنجلس برترین‌های سال را برگزید/ چادویک بوزمن بهترین بازیگر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۸

انجمن منتقدان لس‌آنجلس برترین‌های سال را برگزید/ چادویک بوزمن بهترین بازیگر

انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس از بهترین‌های سینما در طول یک سال گذشته میلادی تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، یکشنبه شب ۲۰ دسامبر اعضای انجمن منتقدان لس‌آنجلس گرد هم آمدند تا بهترین‌های سینما در یک سال گذشته را انتخاب کنند.

به انتخاب اعضای این انجمن، مجموعه ۵ فیلمی «تبر کوچک» ساخته استیو مک کویین بهترین فیلم سال را از آن خود کرد. این جایزه سال گذشته به فیلم «انگل» ساخته بونگ جون هو رسیده بود.

در همین بخش فیلم «سرزمین عشایر» ساخته کلویی ژائو که امسال شیر طلای ونیز را تصاحب کرد، در رتبه دوم بهترین فیلم سال قرار گرفت.

در یکی از مهم ترین بخش ها یعنی بخش بهترین کارگردانی نیز جایزه به کلویی ژائو برای فیلم «سرزمین عشایر» رسید. در این جا استیو مک کویین برای مجموعه فیلم های «تبر کوچک» در رتبه دوم جای گرفت.

در یکی دیگر از شاخه های مهم این انجمن، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به چادویک بوزمن بازیگر تازه درگذشته هالیوود برای فیلم «بلک باتن ما رینی» رسید. در این شاخه ریز احمد برای فیلم «صدای متال» در جایگاه دوم قرار گرفت.

انجمن منتقدان لس‌آنجلس جایزه بهترین بازیگر زن را نیز به کری مولیگان برای فیلم «زن جوان نوید دهنده» اعطا کرد. در این بخش وایولا دیویس همبازی چادویک بوزمن در «بلک باتن ما رینی» در رتبه دوم قرار گرفت.

فیلم «قد دراز» محصول سال ۲۰۱۹ روسیه نیز جایزه بهترین فیلم خارجی زبان این انجمن را کسب کرد. در این بخش فیلم «مارتین ادن» محصول ایتالیا و فرانسه در رتبه دوم قرار گرفت.

جایزه افتخاری انجمن، موسوم به جایزه میراث نیز به نورمن لوید بازیگر ۱۰۶ ساله فیلم های آلفرد هیچکاک تعلق گرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است