قصه ها نسبت به گذشته متنوع تر است/ اجرای تئاتر «مختلف الاضلاع» در شهرستان ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶
نادر فلاح در گفتگو با صبا:

قصه ها نسبت به گذشته متنوع تر است/ اجرای تئاتر «مختلف الاضلاع» در شهرستان ها

نادر فلاح بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که سریال «محکومین 2» و مینی سریال «دریا نزدیک است» را در نوبت پخش دارد، درباره نقش خود در این سریال ها و کارهای جدیدش توضیحاتی ارایه داد.

نادر فلاح بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار  رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، درباره فعالیت های اخیر خود گفت: مینی سریال «دریا نزدیک است» به کارگردانی علی مهدی پور و نویسندگی و تهیه کنندگی فرزین مهدی پور و همچنین سریال «محکومین ۲» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه کنندگی بهروز مفید را در نوبت پخش دارم که هر دو آنها در ماه محرم و صفر از تلویزیون پخش می شود.

وی درباره نقش خود در این مینی سریال توضیح داد: مینی سریال «دریا نزدیک است» را سال ۹۷ کار کرده ام و در این سریال نقش مردی را که شغلش پرستاری از افراد کهنسال است، ایفا می کنم. این فرد که درگیر برخی مسایل خانوادگی با بچه های خود است، به سفری می رود و ماجراهایی برایش اتفاق می افتد که تغییراتی در زندگی او ایجاد می کند.

بازیگر سریال «محکومین ۲» درباره نقش خود در این سریال بیان کرد: در یک اپیزود از سریال «محکومین ۲» حضور داشتم و نقش پدری را بازی می کنم که علاوه بر مسایلی که با خانواده خود دارد، درگیری اصلی را با پدر خود دارد که باید از او مراقبت کند.

فلاح افزود: پرداخت خوب نقش ها، ایجاد موقعیت های جذاب و روبرو شدن با افراد مختلف باعث شد از ایفای نقش در مینی سریال «دریا نزدیک است» و سریال «محکومین ۲» راضی باشم.

وی که برای اولین بار با سریال «کرگدن» به شبکه نمایش خانگی می آید، درباره این سریال نیز گفت: سریال «کرگدن» به کارگردانی کیارش اسدی زاده و تهیه کنندگی صادق یاری برای نمایش خانگی آماده می شود و تقریبا بازی من در فصل اول این سریال به پایان رسیده است، البته ممکن است این سریال ادامه دار باشد اما هنوز قطعی نیست.

بازیگر سریال «عقیق» در پاسخ به این پرسش که کیفیت سریال های امروزی را چگونه ارزیابی می کند، گفت: به نظر می رسد تغییرات خوبی در فیلمنامه سریال ها اتفاق افتاده است و نویسندگان پرداخت های خوبی روی قصه ها انجام می دهند. شاید مجموعه های خوبی که در دنیا ساخته می شود و به دست ما می رسد یکی از دلایلی است که نویسندگان را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود تغییراتی در شیوه قصه نویسی و پرداخت ها صورت بگیرد.

فلاح ادامه داد: البته ناگفته نماند که در کنار تغییرات مثبت ممکن است مسایلی پیش بیاید که بر کیفیت سریال ها اثر بگذارد. به عنوان مثال در حال حاضر که تلویزیون از نظر مالی مشکلاتی دارد حتی اگر فیلمنامه ای هم خوب باشد، زمانی که به ساخت می رسد ممکن است کمبود بودجه روی کیفیت آن اثر بگذارد و گاهی مجبور شوند بخش هایی از قصه را حذف کنند که این مساله باعث می شود نتیجه آن خوب نباشد.

وی معتقد است در حال حاضر سریال ها به لحاظ قصه، پرداخت شخصیت، تنوع موقعیت ها و روبرویی شخصیت های اصلی با دیگر شخصیت های داستان متنوع تر از گذشته است و همچنین در قصه پیچیدگی های بهتری دیده می شود.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که بازیگری در کدام حوزه برایش جذاب تر است، بیان کرد: بازیگری در همه حوزه ها اعم از سینما، تئاتر و تلویزیون جذاب است. از آنجا که اتفاق افتاده است بنا به ضرورت نقش هایی را قبول کنم اما من هم مانند همه بازیگران زمانی از نقش خود لذت می برم که با یک اثر دراماتیک جذاب و فیلمنامه و یا نمایشنامه خوب رو به رو باشم و فرقی نمی کند این نقش در کدام حوزه به من پیشنهاد بشود.

وی که در کارنامه هنری خود تجربه کارگردانی چندین تئاتر را دارد، درباره کارگردانی در تلویزیون نیز گفت: من همیشه دغدغه کارگردانی در حوزه صحنه و تصویر را دارم. از آنجا که تحصیلات من کارگردانی نمایش است و چندین کار در تئاتر نیز کارگردانی کرده ام، اما در حوزه تلویزیون نیز اگر زمینه ها فراهم شود، کار خواهم کرد.

کارگردان نمایش «مختلف الاضلاع» در پایان درباره جدیدترین فعالیت خود در تئاتر اظهار کرد: در تدارک کارگردانی یک نمایش جدید هستم. همچنین قرار است تئاتر «مختلف الاضلاع» به تهیه کنندگی کمال تبریزی، نویسندگی سهند خیرآبادی را که در خرداد و تیر ۹۸ در تماشاخانه سپند روی صحنه بردیم، از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ مردادماه به ترتیب یک اجرا در شهرهای اهواز، آبادان و اندیمشک داشته باشیم. البته رایزنی هایی با دیگر شهر ها مانند اصفهان و کرمان نیز صورت گرفته است، اما هنوز قطعی نیست.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است