هجدهمین شماره فصلنامه گلستان هنر به چاپ رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۹

هجدهمین شماره فصلنامه گلستان هنر به چاپ رسید

هجدهمین شماره فصلنامه گلستان هنر، ویژه زمستان 1398 را انتشارات فرهنگستان هنر منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشکده هنر، شماره هجدهم از سال ششم فصلنامه گلستان هنر، ویژه زمستان ۱۳۹۸، با صاحب‌امتیازی فرهنگستان هنر و سردبیری مهدی مکی‌نژاد منتشر شد.

گلستان هنر نخستین فصلنامه تخصصی در زمینه تاریخ هنر و مطالعات تاریخی هنر و معماری حوزه تمدنی ایران است. مقالات این نشریه در دو بخش به مباحث نظری تاریخ هنر و مطالعات تاریخی هنرهای ایرانی اختصاص دارد.

«مفهوم زمان در باغ ایرانی» از آریاسپ دادبه، «باغ ایرانی در هفت‌اورنگ جامی» از مهدی حسینی، «تجلی باغ و گلزار بر پارچه در دوران اسلامی» از زهره روح‌فر، «باغ دلگشای یزد» از کتایون مزداپور، «خانه‌باغ فریدون سروشیان در کرمان» از پیمان سلیمانی‌روزبهانی، «نقش آب در شکل‌گیری منطقه فین و باغ تاریخی آن: از برنامه‌ریزی منطقه‌ای تا طراحی معماری» از حمیدرضا جیحانی و مریم رضایی‌پور، «خطاط دوره آشوب: احوال عبدالله طباخ هروی و ارزیابی قرآنی از او در کتابخانه آستان قدس رضوی» از مهدی صحراگرد، «صورت‌مجلس هزینه تعمیرات تابلوهای کاخ‌های سلطنتی» از محمدصادق میرزاابوالقاسمی، «گنج‌الصنایع مظفریه» از سعید خودداری‌نایینی عناوین مقالاتی است که در این شماره از گلستان هنر منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این نشریه می‌توانند به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به تقاطع خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتاب‌فروشی فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است