ضبط سمفونی‌های جدید با ارکستر سمفونیک صداوسیما/ اعتقادی به کنسرت آنلاین ندارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۲
شاهین فرهت با صبا مطرح کرد:

ضبط سمفونی‌های جدید با ارکستر سمفونیک صداوسیما/ اعتقادی به کنسرت آنلاین ندارم

شاهین فرهت از ضبط سمفونی های جدید خود به همراه ارکستر سمفونیک صدا و سیما بعد از کرونا خبر داد.

شاهین فرهت موزیسین پیشکسوت کشورمان در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره کارهای جدید خود گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در خانه هستم و فقط مشغول نوشتن و آهنگسازی هستم که حاصل آن این شده که چند روزی است نگارش سمفونی شماره ۲۰ را تمام کردم.

به گفته وی، سمفونی های شماره ۱۸، ۱۹ و ۲۰ ضبط نشده است و به زودی ضبط این سمفونی ها را شروع می کند.

فرهت با اشاره به اینکه کرونا شرایطی فراهم کرد تا بتواند به کارهای عقب افتاده رسیدگی کند، عنوان کرد: به همین دلیل به همه پیشنهاد می کنم از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و بیشتر به مطالعه بپردازند زیرا این مطالعه ها می تواند راه گشا باشد تا در هنر موسیقی نقاط قوت و ضعف خودمان را بشناسیم.

این آهنگساز با اشاره به اینکه اعتقادی به کنسرت های آنلاین ندارد، خاطرنشان کرد: به نظر من کنسرت های آنلاین نمی تواند برای مخاطبان و هنرمندان مفید باشد زیرا هیچ حس و حالی از طریق این کنسرت های مجازی منتقل نمی شود پس هنرمندان باید در این ایام بیشتر تمرکز خود را روی خلق اثر بگذارند و نوازندگان بیشتر تمرین کنند زیرا این شرایط ابدی و ماندگار نیست و بالاخره روزی از شر این ویروس رها می شویم. کلاس های آنلاین اجتناب ناپذیر است البته در بیشتر مواقع هم هنرجویان و استادان دچار مشکل می شوند ولی با وجود این مشکلات برگزاری کلاس های آنلاین برای هنرجویان لازم و ضروری است.

وی افزود: کنسرت های آنلاین دارای فرهنگ خاصی است که ما با این فرهنگ زیاد آشنایی نداریم زیرا کنسرت برای همه ما باید حضوری باشد تا دارای هیجان باشد و بتواند ارتباط عمیقی را بین هنرمندان و مخاطبان به وجود آورد. من قبول دارم که شرایط همه در ایام کرونا سخت است ولی این را هم می دانم که این شرایط ماندگار نیست و روزی می رسد که دوباره در کنار هم در سالن های کنسرت حضور پیدا می کنیم.

این آهنگساز در پایان درباره ضبط سمفونی های جدیدش که از در دست ضبط بودن آنها خبر داده بود، گفت: تمامی آثار من در اکراین و ارمنستان ضبط شده است ولی به احتمال زیاد سمفونی های جدید را به همراه ارکستر سمفونیک صدا و سیما ضبط می کنیم البته ضبط این آثار به بعد از بیماری کرونا موکول می شود زیرا در ارکستر نمی توانیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و برای نوازندگان شرایط سختی به وجود می آید در نتیجه زمانیکه شرایط بهتر شود به همراه این ارکستر کارها را شروع می کنیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است