بررسی زندگی اولین بانوی مجتهد در جهان اسلام در «مهربانو» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹

بررسی زندگی اولین بانوی مجتهد در جهان اسلام در «مهربانو»

برنامه «مهربانو» 11 و 18 دی ماه به بررسی زندگی نصرت امین اولین بانوی مجتهد در جهان اسلام می‌پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، زرین کشاورز تهیه کننده برنامه «مهربانو» گفت: برنامه «مهربانو» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که به معرفی زنان موفق و تاثیرگذار در جامعه می‌پردازد. این برنامه پنجشنبه ها از ساعت ۱۸:۳۰ در گفتگو با زنان موفق و کارآفرین با روایت‌هایی از بانوانی که یاد و خاطراتشان تجلی‌گر زنان موفق ایرانی است، روی آنتن می‌رود.

برنامه «مهربانو» به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پنجشنبه این هفته ۱۱ دی و هفته آتی ۱۸ دی به زندگی نصرت امین اولین بانوی مجتهد در جهان اسلام اختصاص یافته است.

از نصرت امین بیش از سی عنوان کتاب از جمله یک دوره تفسیر قرآن کریم به جای مانده است.

وی به موضوع علم‌آموزی زنان توجه بسیاری داشت به همین سبب در سال ۱۳۴۴ حوزه‌ای به نام «مکتب فاطمه (س)»، ویژه‌ بانوان تاسیس کرد.

یکی از مسایل در زندگی این بانو مرگ فرزندان ایشان است چراکه نصرت امین هشت فرزند به دنیا آورد که هفت فرزند به دلیل بیماری از دنیا رفتند.

آرامگاه این بانوی مجتهد در شهر اصفهان محل تولد ایشان واقع شده است.

این رادیو در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز پخش می شود. همچنین شنوندگان از سراسر کشور هم می‌توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده‌های دیجیتال (ست تاپ باکس) دریافت کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است