تولید پویانمایی‌هایی برای آموزش موثر در جامعه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵

تولید پویانمایی‌هایی برای آموزش موثر در جامعه

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و مرکز پویانمایی صبا با همکاری یکدیگر پویانمایی‌هایی تولید می‌کنند.
به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، سند تفاهم‌نامه تعامل و همکاری در تولیدات رسانه‌ای میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و مرکز پویانمایی صبا امضا شد.

در این مراسم محمدرحیم لیوانی رییس این مرکز و علی‌محمد زنگانه مدیرکل امور زنان و خانواده و مسئول حوزه پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه متعهد شدند تا برای آموزش و اطلاع‌رسانی موثر در جامعه، محتوای پیشگیرانه را در قالب پویانمایی تولید کنند.

لیوانی در این باره گفت: امضای یک تفاهم‌نامه برای همکاری متقابل کار بسیار مطلوبی است اما یک تفاهم‌نامه وقتی ثمربخش و موثر خواهد بود که سندی هدفمند، روش‌مند و قابل پیگیری و ارزیابی باشد.

رییس مرکز پویانمایی صبا افزود: این سند همکاری، بایستی خروجی و اثرات خوبی را روی آنتن تلویزیون باعث شود و در مقابل این اثربخشی را باید به بهترین شکل در سطح جامعه شاهد باشیم.

در ادامه این مراسم علی‌محمد زنگانه بیان کرد: پیشگیری رشدمدار، یکی از راهبردهای اساسی پیشگیری از وقوع جرم در جهان امروز است. این راهبرد یک نوع پیشگیری کنشی با اثربخشی بالا برای تمام مقاطع سنی به خصوص در کودکی و نوجوانی محسوب می‌شود.

مسئول حوزه پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عنوان کرد: این روش به دنبال تربیت نسلی خودکنترل و خود ساخته است که پیشگیری از ارتکاب جرم بایستی در درون فرد نهادینه شود.

زنگانه اظهار کرد: انیمیشن یکی از ابزارهای مهم برای انتقال فرهنگ و فرهنگ‌سازی بوده و سنین کودکی و نوجوانی بهترین موقع برای فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌پذیری است. لذا باید محتوای همسو با زبان و ادبیات این قشر تهیه و انیمیشن‌های جذاب، آموزشی، خلاقانه و اثرگذاری را تولید کرد.

در پایان، بخش‌هایی از پویانمایی «مهارت‌های زندگی» به عنوان نمونه موفق آثار پویانمایی تولید شده در این زمینه نمایش داده شد و درباره ویژگی‌های آن و چگونگی امتداد آثاری از این دست بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است