«هاله» وارد صداگذاری شد/ اولین نمایش فیلم در فرانسه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۴

«هاله» وارد صداگذاری شد/ اولین نمایش فیلم در فرانسه

ساخت فیلم کوتاه «هاله» به کارگردانی جعفر مهیاری به پایان رسیده و قرار است اولین نمایش خود را در سینماهای فرانسه تجربه کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی گروه نمایشی زندگی، جعفر مهیاری نویسنده و کارگردان تئاتر که مدتی است مسیر سینما را با ساخت فیلم‌های کوتاه آغاز کرده درباره تازه‌ترین فعالیت سینمایی خود گفت: به‌ تازگی ساخت فیلم کوتاه «هاله» را به پایان رسانده‌ام که این روزها توسط مهدی جمشیدیان در مراحل صداگذاری قرار دارد.

او در ادامه درباره داستان این فیلم کوتاه توضیح داد: «هاله» روایت مردی است که در خانه‌اش با زنی مواجه می‌شود که ادعای مالکیت خانه‌اش را دارد و این ادعا آغاز درگیری میان این ۲ می‌شود.

کارگردان فیلم کوتاه «انگاره» درباره چرایی پرداختن به این موضوع افزود: فیلمنامه بلندی داشتم که چند سال پیش آن را در فضایی سایکودرام نوشته بودم. در آن قصه مرد دچار بیماری شیزوفرنی بود و در ذهن خود با یک زن درگیر می‌شد، اما در این فیلم کوتاه فضا در ابتدا سورئال است و به‌ نوعی به زندگی عادی می‌پردازد که بر اثر گذشت زمان همه‌ چیز در آن عادی شده و به فضای رئال نزدیک می‌شویم و در آن یک‌سری از مسائل و روابط به دست فراموشی سپرده می‌شوند. من سعی کردم این مسائل را در فیلم پررنگ نشان دهم و آن را به تصویر بکشم. در حقیقت عنوان فیلم «هاله» هم نام کاراکتر اصلی فیلم است و هم به محتوای قصه اشاره دارد.

او که پیش از این تجربه نمایش فیلم کوتاه «انگاره» را در کشور کانادا دارد درباره نمایش فیلم «هاله» در خارج از کشور عنوان کرد: در فرانسه سینماهایی مانند سینمای هنر و تجربه وجود دارد که هفته‌ای یک بار فیلم کوتاه به نمایش می‌گذارند. مقدماتی درباره اکران فیلم در فرانسه داشته‌ایم که امیدوارم در جولای ۲۰۲۱ اجرایی شود. همچنین پس از آن، قصد داریم این فیلم را در آلمان و کانادا نیز نمایش دهیم. علاوه بر این برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز برنامه خواهیم داشت ولی هنوز برای پخش بین‌الملل فیلم به نتیجه نرسیده‌ایم و در حال مذاکره هستیم.

عوامل تولید فیلم «هاله» عبارتند از نویسنده و کارگردان: جعفر مهیاری، بازیگران: سعید ابک، سارا پهلوانی، بازیگر خردسال:  مهرو عطاران، تهیه‌کننده: سید حسن تدینی، جعفر مهیاری، مجری طرح و مدیر تولید: مجید رضائی، فیلمبردار: منصور عبدرضائی، تدوین: کاوه ایمانی، صداگذاری و میکس: مهدی جمشیدیان، صدابردار: مسعود شاهوردی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: عقیل تقی‌زاده، چهره‌پردازی: رضا عربی، آهنگساز: هادی رحمانی، مدیر تدارکات: سعید مهیاری، منشی صحنه: اعظم شکوفه‌پور، مدیر صحنه: معصومه آرواز، طراح لباس: مهناز چتر فیروزه، طراح صحنه: جعفر مهیاری، مهناز چتر فیروزه، اصلاح رنگ و نور: یگانه آبیاره، عکاس: احمد حیدری، طراح لوگو و پوستر: مهدی رایگانی، زیرنویس و همگام‌سازی: بهار حیدری.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000