جشنواره‌هایی از ایران و آلمان تفاهمنامه امضا کردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۰

جشنواره‌هایی از ایران و آلمان تفاهمنامه امضا کردند

جشنواره بین المللی فيلم مستقل «خورشيد» و جشنواره فیلم کوتاه «سلول آرت» آلمان تفاهمنامه همکاری دو ساله امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید»، همکاری دو جشنواره فیلم مستقل «خورشید» و فیلم کوتاه «سلول آرت» آلمان در زمینه های مختلف از امسال آغاز می شود.

بیستمین دوره جشنواره بین المللى فیلم کوتاه «سلول آرت» اکتبر امسال در شهر جنا آلمان برگزار می شود. این جشنواره از سال ١٩٩٩ توسط دانشجویان رسانه تاسیس شده و هدف اولیه آن نمایش فیلم هاى منتخب آرشیوهاى دانشگاهى جهت آشنایى با فیلم کوتاه به عموم مردم بوده است. جشنواره سلول آرت از سال ٢٠٠۴ با افزایش تعداد فیلم ها با اقبال مخاطبان همراه شد و با دعوت از هنرمندان و برندگان جایزه اسکار در بخش داورى و افزایش مدت زمان فستیوال به یکی از بزرگترین جشنواره تورینگن آلمان تبدیل شده است.

انتخاب پنج فیلم با همکاری کیوریتورهای جشنواره ها برای نمایش در هفتمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید» و بیستمین دوره جشنواره «سلول آرت»، اعلام رسمى همکارى دو جشنواره در زمان برگزارى فستیوال ها در تفاهمنامه سال ٢٠١٩ و نمایش فیلم های منتخب هر جشنواره در جشنواره دیگر، برگزاری نشست و کنفرانس خبری و رسانه ای درباره همکارى دو فستیوال ایرانی و آلمانی، دعوت رسمى از نمایندگان جشنواره برای حضور در فستیوال در دو کشور با تامین هزینه ها و برگزاری سمینارهای تخصصى با موضوع فیلم مستقل ایرانی در آلمان و… از دیگر نکات این تفاهمنامه است.

هفتمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید» که شامل بخش های «مسابقه فیلم مستقل تجربه گرا»، «مسابقه ویدیو آرت»، «مروری بر سینمای تجربی آلمان» و «بخش ویژه بازآفرینی شهری» است، مهرماه سال ۹۸ به دبیری مهدی یارمحمدی در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است