بازار کساد فیلم فجر ۳۹ در صداوسیما و پلتفرم‌ها/ وعده طباطبایی‌نژاد محقق نشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
صبا گزارش می‌دهد؛

بازار کساد فیلم فجر ۳۹ در صداوسیما و پلتفرم‌ها/ وعده طباطبایی‌نژاد محقق نشد

گرچه دبیر جشنواره سی‌نهمین جشنواره ملی فیلم فجر وعده داده بود امسال برنامه های متنوع پلتفرمی و تلویزیونی این رویداد را پوشش می دهند ولی خبری از این برنامه های جدید و متنوع نیست.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، امسال و در جریان سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر، تنها ۵ برنامه روتین تلویزیونی و اینترنتی به شکل اختصاصی به این جشنواره می‌پردازند.

تلویزیون دو برنامه درباره این دوره از جشنواره تدارک دیده که هردو به صورت تولیدی و در ساعات دیروقت روی آنتن می‌روند. برنامه «هفت» هر شب حدود ساعت ۰۰:۰۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد روی آنتن شبکه سه می‌رود و بیشتر از ۲ ساعت به طول می‌انجامد. همزمان برنامه «نقد سینما» ساعت ۰۰:۴۰ از شبکه پنج آغاز می‌شود و ۲ ساعت بامداد ادامه دارد.

فیلیمو تنها پلتفرم آنلاین است که برنامه‌هایی ویژه سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر تولید می‌کند. «کافه آپارات» با اجرای فریدون جیرانی و «کات» برنامه‌های این پلتفرم هستند، اما هیچ‌یک چندان دیده نشده‌اند.

نماوا نیز چند روز پیش از آغاز جشنواره سی‌ونهم، در اطلاعیه اعلام کرد اگرچه یک برنامه اختصاصی در دست تولید داشته، اما به دلیل شیوع نیافتن کرونا از ساخت آن صرف نظر کرده است. پلتفرم‌هایی چون تیوا، روبیکا و فیلم‌گردی نیز که سابقه پخش برنامه‌های اختصاصی را دارند، در این دوره از جشنواره برنامه‌ای تولید نکرده‌اند.

گفتگوهای مجله فیلم نیز از معدود برنامه‌های شاخص اینترنتی است که در خلال این دوره از جشنواره، گفتگوهایی اختصاصی با هنرمندان منتشر کرده است، اما این برنامه نیز به اندازه تجربیات گذشته مجموعه مجله فیلم، دیده نشده است.

این در حالی است که سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر در نخستین نشست خبری خود در آذرماه، وعده سفارش برنامه‌هایی را در صداوسیما و پلتفرم‌ها داده بود. وی در این نشست گفت: تلاش خواهیم کرد امسال جشنواره و گفت‌وگو درباره آثار سینمای ایران را از طریق صداوسیما و پلتفرم‌ها رونق دهیم تا اگر نشست خبری نداریم، در برنامه‌هایی که توسط پلتفرم‌ها تدارک دیده می‌شود، درباره آثار جدید سینمای ایران گفت‌وگو کنند.

با توجه به آن که ۵ برنامه یادشده در روزهای گذشته از جشنواره، توفیق چندانی نیافته‌اند، روشن نیست هدف‌گذاری دبیر سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر برای استفاده از ظرفیت صداوسیما و پلتفرم‌ها، تا چه میزان محقق شده است. همچنین از بین این برنامه ها، همگی سال های قبل هم فعال بوده اند و فقط یک برنامه جدید است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است