برنامه علی کریمی فعلا به پخش نمی‌رسد/ انتقاد از بروکراسی ساترا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
صبا خبر می‌دهد؛

برنامه علی کریمی فعلا به پخش نمی‌رسد/ انتقاد از بروکراسی ساترا

فیلیمو از پخش نشدن برنامه اعلام برنامه‌های علی کریمی نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال خبر داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر توقیف ویژه‌برنامه اعلام برنامه‌های علی کریمی نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال منتشر شد که با تکذیب ساترا مواجه شد. بر اساس تکذیب سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر، این برنامه در نوبت بررسی قرار گرفته، اما این سازمان توضیحی درباره زمان احتمالی صدور مجوز آن اعلام نکرد.

بر اساس پیگیری خبرنگار صبا درباره سرنوشت این برنامه، روابط عمومی فیلیمو که پخش‌کننده این برنامه است، جوابیه زیر را برای صبا ارسال کرد:

«برنامه تی‌وی‌تاک با حضور علی کریمی فوتبالیست سابق تیم ملی و کاندیدای حال حاضر فدراسیون فوتبال ایران، توسط تهیه‌کننده تولید شده بود و پلتفرم فیلیمو را به‌عنوان بستر پخش انتخاب کرد.

با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال در هفته آینده برگزار خواهد شد، دو روز پیش درخواست مجوز و بازبینی اضطراری برای ساترا ارسال شد و اما با اعلام آقای الفخانی مسئول شورای موافقت کلی، این برنامه در لیست و نوبت پانزدهم درخواست موافقت کلی قرار گرفت.

این در حالی است که این شورا هر هفته یک بار برگزار خواهد شد و در هر روز تعداد محتوای محدودی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما هم برای جلوگیری از تضییع حقوق دیگران هم‌راستا با قوانین ساترا عمل کردیم و در نوبت بررسی قرار گرفتیم.

سوال اینجاست که در سال ۲۰۲۱ این صف و این روش بررسی محتوا برای پلتفرم‌ها جای تعجب ندارد؟ سرعت انتشار محتوا در دنیای امروز واقعا مهم است و این روش تولیدکننده‌ها را راهی پلتفرم‌های خارجی می‌کند، چون درگیر قوانین و بروکراسی‌های پیچیده نیستند، ما از این بابت بسیار متاسفیم که نتوانستیم جواب انتظار مخاطبان خودمان را بدهیم.»

با این توضیح به نظر می رسد با تاخیر پیش آمده فرصت تبیین برنامه های انتخاباتی علی کریمی از وی گرفته می شود؛ بازیکن فوتبال که غالبا درباره مسایل سیاسی و اجتماعی واکنش نشان داده و می دهد و همچنین در فوتبال هم فردی است که به روشنگری می پردازد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است