ونوسِ دست بریده یونانی بازیچه دست من شده است! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۳

ونوسِ دست بریده یونانی بازیچه دست من شده است!

نمایشگاه آنلاین «مشق اول: زوال» از 8 تا 13 اسفند توسط گالری راه ابریشم برپا است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه عکس انفرادی ماهور زهرایی با عنوان «مشق اول: زوال» از جمعه ۸ اسفند تا چهارشنبه ۱۳ اسفند به صورت آنلاین توسط گالری راه ابریشم برقرار است.

ماهور زهرایی در بیانیه این نمایشگاه عنوان کرده است: «این مجموعه ارادتی است به رابرت ادمز

مجموعه پیش‌رو مشقی براساس مجموعه شب‌های تابستانی، پیاده رویِ رابرت ادمز است. مجموعه شب‌های تابستانی، پیاده روی است که ادمز آن را در حومه کلرادو و از مجموعه مسکونیِ تازه تأسیسی گرفته که قرار بود بهشت جدیدی را برای ساکنانش فراهم کند،‌ که نکرد و (پیرو ایده همیشگی ادمز یعنی عکاسی از طبیعت دگرگون شده توسط انسان) در نهایت باعث زوال طبیعت شد به جای اینکه بهشتی برای ساکنان آن باشد.

این همان موضوع همیشگی کارهای من است، تأثیر انسان بر پیرامونش و زوالی که بر خود و طبیعت تحمیل کرده و مجسمه‌ای با مختصات تاریخی مشخص، ونوسِ دست بریده یونانی. این مجسمه با نمادهایی که با خود به همراه دارد، همانطور که مشخص است، بازیچه دست من شده تا در کنار زوالی که زمان بر او تحمیل کرده نشان دهنده استیصال هم باشد. (این مجسمه را اگر همان الاهه یونانی در نظر بگیریم و نه یک اثر هنری، مجموعه‌ای از نمادها و یکی از خدایانِ یونان است که در زمان ما جز تزئین کار دیگری از دستش برنمی‌آید چه برسد به این که هنر باشد.)

این مجسمه ابزار تأکید من بر زوال و استیصال است و درعین حال این امکان را به من می‌دهد که از سر‌مشق فاصله بگیرم.

ماهور زهرایی»

علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه «مشق اول: زوال» را به صورت آنلاین بازدید کنند.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است